Na targach CES 2024 w Las Vegas Honda wraca do pomysłu sprzed lat. Znany producent zaprezentował nowe logo dla przyszłych pojazdów elektrycznych.

Honda to jedna z najpopularniejszych japońskich marek motoryzacyjnych, która swoje samochody sprzedaje na wszystkich kontynentach. Marka rozpoczęła działalność od produkcji motorowerów i motocykli. Już w 1972 roku, wraz z pojawieniem się na rynku modelu Honda Civic, Honda stała się jednym z najważniejszych graczy na rynku motoryzacyjnym.

Consumer Electronic Show to targi technologiczne, ale wobec coraz większego mariażu z segmentem motoryzacyjnym, szczególnie nastawionym na elektryczność, coraz więcej producentów samochodowych wystawia swoje pojazdy właśnie w Las Vegas. Tak jest w przypadku Hondy, która w USA pokazała dwa samochody koncepcyjne – Saloon i Space-Hub.

[CES 2024] BMW zapowiada funkcje streamingowe, gamingowe AR i AI w samochodach

Nowe logo Hondy

Nowe logo Hondy pojawi się na pojazdach elektrycznych nowej generacji. Znak nawiązuje wizualnie do logo używanego przez Hondę w latach 60., a więc zniknął obrys, a litera H jest teraz dużo szersza.

honda nowe logo

Concept cary Saloon i Space-Hub są także pierwszymi modelami z nowej serii 0, która także otrzymała własny znak. Zero symbolizuje nowe otwarcie Hondy oraz dążenie do zerowego wpływu na środowisko.

honda zero

Mimo że nowe logo Hondy nawiązuje do znaku używanego przez japońską firmę w latach 60., świetnie wygląda na futurystycznych samochodach koncepcyjnych. Po raz kolejny potwierdza to fakt, że minimalistyczne znaki pasują do stylistyki nowoczesnych elektryków.

honda concept

Nowe logo Hondy przeznaczone jest tylko do użytku na nadchodzących modelach elektrycznych, które mają zadebiutować w 2026 roku, więc nie możemy spodziewać się ich na spalinowych samochodach japońskiej firmy. To trochę dziwne zagranie, choć pewnie za kilka lat stanie się on wiodącym segmentem. I to nie tylko w japońskiej firmie.