CAKE to jeden z najciekawszych nowych producentów jednośladów. Szwedzka firma właśnie pokazał kolejny model. CAKE Bukk to najmocniejsza maszyna w historii tego producenta!
Obiecywałem Wam serię artykułów z nowościami z targów EICMA 2022, którą zapowiadałem w tym wpisie. CAKE Buka zasługuje jednak na oddzielną notatkę. To dopracowana estetycznie maszyna, która ma imponujące osiągi i kilka ciekawych rozwiązań, których nie znajdziecie u konkurencji.
CAKE Bukk – cudo!
Jeśli nie znacie CAKE to wiele tracicie. To młoda, szwedzka firma, która tworzy niesamowite motocykle, motorowery i skutery. Ich niezwykłość tkwi w szczegółach i tym z jakim pietyzmem zostały stworzone. Pisaliśmy o niej, za każdym razem gdy firma wypusza nowy model jesteśmy poruszeni. Nic dziwnego, że CAKE zbiera tak liczne nagrody w dziedzinie dizajnu, przedsiębiorczości czy też najważniejszych i najlepszych innowacji. Gdybym mógł sobie na to pozwolić, miałbym w garażu każdy z 4 modeli, które oferują.
Tak! Chciałbym mieć je wszystkie — moped o nazwie Makka, uniwersalny motocykl z możliwością aranżacji bagażnika Ösa oraz offroadowego Kalk. Teraz do portfolio dołączy też nowy model terenowy CAKE Bukk. Przy czym to najmocniejszy i najbardziej zaawansowany w dotychczasowej ofercie — istny potwór!
Produkty CAKE nie należą do najtańszych. Nie bez powodu, każdy model jest naprawdę przemyślany. Każdy dysponuje też topowymi podzespołami jak, chociażby amortyzatory Öhlinsa. Każdy wygląda też wyjątkowy, to idealny manifest dla szwedzkiej szkoły projektowania.
CAKE Bukk zadebiutował właśnie na targach EICMA w Mediolanie. Został stworzony jako lekki motocykl terenowy o wysokich osiągach. Jak zapewnia CAKE zarówno stosunek mocy do wagi, jak i gęstości ogniwa są tu wiodące wśród konkurencji. Mnie ciśnie się tu jednak na usta „jakiej konkurencji”? Przecież ona prawie nie istnieje.
Układ napędowy to nowo opracowana jednostka w architekturze 72V. Centralny silnik ma moc szczytową 16 kW (prawie 22 KM) i legitymuje się 70 Nm momentu obrotowego (420 Nm na kole). Taki silnik rozpędza CAKE Bukk do 100 km/h. Bateria ma pojemność 2.9 kWh i zbudowana jest na ogniwach 21700. W najmocniejszym trybie jazdy torowej pozwoli to na przeszło godzinną zabawę. W ekonomicznym trybie, gdzie prędkość ograniczona jest do 45 km/h czas pracy wzrasta do 3 lub nawet 4 godzin jazdy. Akumulator jest przenośny, można go szybko wymienić bez pomocy narzędzi. Czas jego ładowania do 80% to 80 minut, do pełna 150 minut. Ramę motocykla wykonano z aluminium serii 6061. Pozwoliło to obniżyć wagę, która w całości z akumulatorem wynosi 85 kilogramów.
CAKE Bukk posiada trzy predefiniowane tryby jazdy oraz jeden, w którym można samemu ustawić maksymalną prędkość, moment obrotowy oraz krzywą przyspieszania i czułość manetki. Dostępne są również 3 tryby działania hamulca — hamulec rekuperacyjny, hamulec rekuperacyjny i zwykły ze średnią siłą oraz hamulec rekuperacyjny z maksymalną siłą tradycyjnego hamulca.
Niestety pojazd został stworzony z myślą o bezdrożach i zabawach na torze. Nie spełnia więc założeń, które dopuszczałyby go do ruchu drogowego w naszym kraju. CAKE Bukk początkowo dostępny będzie w wersji limitowanej ilości 50 sztuk, wyróżnia się ona żółtą kolorystyką i numerowaną plakietką. Motocykl można już rezerwować, cena została ustalona na 14.970 Euro (około 70.500 zł).
Więcej informacji na oficjalnej stronie.