Apple celuje w gaming wraz z iOS18
Niemal jak mantrę powtarza się tezę, że jeżeli gaming to trzymaj się z dala od Apple. Tyczy się to macOS jak i urządzeń pracujących na iOS. Nie jest to tajemnica, że gamerzy nie byli targetem firmy z Cuppertino i ograniczał ich software oraz hardware, który przeważnie nie ma wystarczającej wydajności.

Moja osobista opinia o graniu na Macbooku zmieniła się po przesiadce na pierwszy model z M1. Procesor ten swoją wydajnością o raz świetnymi parametrami termicznymi w Macbookach Pro pozwala cieszyć graniem w ciszy bez dźwięku odrzutowca, który towarzyszył mi przy procesorach na Intel. Jego wydajność, również pozwala na płynną rozrywkę pomimo braku zewnętrznego GPU.
Krok po kroczku Apple wprowadza jednak kolejne usprawnienia dedykowane graczom, czego dowodem jest Game Mode w macOS Sonoma. Być może wkrótce granie na Macu nie będzie powodem do żartów.
iOS18 z Game mode
Tryb gry w iOS 18 działa tak samo jak w macOS, czyli automatycznie zwalnia zasoby urządzenia oraz przydziela najwyższy priorytet uruchomionej grze. Najlepsze w tym jest to, że wszystko to dzieje się automatycznie po wykryciu aplikacji jako gry. Biblioteka gier AAA na iOS powiększa się wraz z różnymi tytułami i zapewne to jest główny motywator wprowadzenia takiego trybu. Włączenie tego trybu zagwarantuje przynajmniej stabilny klatkarz, niezależnie od tego czy w tle mieliśmy przed chwilą 1, czy 20 aplikacji. Apple nie chwali się żadnymi danymi co do różnic.
Co według mnie ciekawsze, tryb gry w systemie iOS 18 poprawia czas reakcji podłączonych słuchawek AirPods i kontrolerów gier, zmniejszając opóźnienia wejściowe i opóźnienia dźwięku, co bezpośrednio przełoży się na przyjemność z rozgrywek. Jest to oczywiście również kopia rozwiązania z macOS Sonoma.
Chociaż wdrożenie trybu gry w iOS 18 to zasadniczo świetny krok, który może spowodować, że pewna grupa użytkowników przychylniej spojrzy na urządzenia z logiem nadgryzionego jabłka, ale nadal nie będzie to urządzenie gamingowe. Mniejsza biblioteka gier oraz problem z grzaniem się urządzeń podczas długich rozgrywek to nadal problemy do rozwiązania, jeżeli Apple poważnie rozważa tę grupę odbiorców.