Google ogłosiło, że event skupiony wokół branży SEO, wydawców, dziennikarzy czy po prostu twórców stron odbędzie się 24 kwietnia w Warszawie. Na Search Live Central 2024 może zapisać się każdy.

Google 25 kwietnia br. ogłosiło, że to właśnie w Warszawie spotkamy się na wydarzeniu o nazwie Search Central Live. Cóż to za wydarzenie? Myślę, że to nielada gratka dla osób, które pałają się szeroko rozumianym SEO lub/też osób, które w tym świecie funkcjonują lub opierają o ten świat swój biznes. Pomimo, że nam, jako dailyweb pewnie daleko do twardego SEO, o tyle jest to jedna z moich zajawek, a bez tego w zasadzie żaden wydawca nie przeżyje, muszę więc trzymać rękę na pulsie.

To wydarzenie ma o tyle świetną formułę, że pojawiają się na nim przedstawiciele Google, którzy co do zasady wiedzą co w trawie piszczy. To w praktyce oznacza, że będzie można zadać bardzo konkretne pytania zespołowi np. od Google News, czy samemu Johnowi Muellerowi.

John Mueller to autorytet w branży SEO. Jest on czołowym ekspertem Google od 2007 roku i zajmuje stanowisko Senior Webmaster Trends Analyst. Jego wypowiedzi cytowane są w wielu poradnikach i artykułach dotyczących tematyki SEO, a ogromna wiedza, jaką posiada, doceniana jest przez wielu specjalistów z branży. /źródło

Być może i my będziemy mogli się dowiedzieć, dlaczego Google przestało nas lubić kilka lat temu, wycinając nas ruch z milionowego do raptem kilkuset-tysięcznego ;-) A tak zupełnie serio, to miejsce w którym będzie można zadać nieco bardziej konkretne pytania i być może otrzymać jakieś interesujące wskazówki (nikt nie liczy na pełną odpowiedź, bo wiadomo, że nikt nam nie wyłoży sposobu działania algorytmu). To z pewnością także doskonałe miejsce, by wymienić własne doświadczenia z innymi ludźmi z branży, dlatego ja już jestem zapisany i liczę, że uda mi się otrzymać zaproszenie.

search central live poland 2024

Jak aplikować na Google Search Central 2024 Warsaw?

Wydarzenie jest bezpłatne, ale objęte wejściówkami. By taką zdobyć, należy zarejestrować się na dedykowanej stronie i liczyć na łut szczęścia. Google w formularzu odpytuje m. in. o wielkość reprezentowanego biznesu (ruch w serwisie), a także o to czy korzystamy z Google Analytics i Google Search Central, więc nie ma się co oszukiwać, to za pomocą tych dwóch narzędzie najpewniej będą wybierać gości. Zgłoszenia przyjmowane są do 10 kwietnia, a do 15 zostanie ogłoszona oficjalna lista zaproszonych.