Tak się składa, że z reklamą mam niewiele wspólnego, jednak te wartościowe od razu przyciągają moją uwagę. Tak było swego czasu z kampanią województwa podlaskiego, o którym pisaliśmy już kulkukrotnie.

Teraz kampanią, która mnie urzekła jest ta, przygotowana przez Uniwersytet Opolski. W przypadku województwa podlaskiego trudno było mówić o jakimś powiązaniu z popkulturą, jeśli natomiast mowa o Uniwerku z Opola sprawa wygląda zupełnie inaczej.

R E K L A M A

Uniwersytet Opolski umie w kampanie

Jako fani seriali na pewno odnajdziecie swój ulubiony wydział na Uniwersytecie Opolskim. Fotograf Sylwester Koral przygotował serię zdjęć inspirowanych właśnie znanymi na całym świecie produkcjami. Nie zabrakło tych najbardziej aktualnych pozycji (jak chociażby Dom z papieru), ale również tych, które już zostały zakończone, jednak pozostały w pamięci serialomaniaków. W ostatnim przypadku mowa o Braking Bad, który to serial jest uznawany przez wielu za najlepszy serial wszechczasów.

stare i nowe logo Uniwersytetu Opolskiego

Chcemy symbolicznie zasugerować gotowość do otwarcia się na nowe doświadczenia, podążania w nieznanych dotąd kierunkach i eksplorowania terra incognita. „Mieć otwartą głowę” rozumiemy tu dwojako – z jednej strony to chęć poznania „innego”, z drugiej samopoznanie i zwrócenie się do wnętrza.

Pod koniec wakacji kończącego się właśnie roku, Uniwersytet Opolski przeprowadził rebranding swojej marki (powyższy cytat pochodzi z twórców rebradingu). Już wtedy widać było, że uniwerek chce się odmłodzić i nadążyć za trendami. Kampania promująca Uniwersytet jest tego kolejnym przykładem. Tego typu reklamy o wiele bardziej przemawiają do grupy docelowej, niżeli wałkowane schematycznie spoty, które zalewają internet i telewizję. Z tego też powodu o nich piszemy, bo żeby wypuścić taką kampanię trzeba mieć odwagę, z czym jest ostatnio dość kiepsko, mimo że mamy XXI wiek.

Zobaczcie zresztą sami:

A Wy? Który z wydziałów najlepiej Wam się podoba? :) Patrząc na te grafiki wybrałbym minimum 5 kierunków.

Wszystkie zdjęcia pochodzą z profilu Uniwersytetu Opolskiego na Facebooku. Fotograf: Sylwester Koral.