Interband ogłosiło zwycięzców rankingu Best Global Brands 2022. W TOP 5 najcenniejszych marek technologicznych znalazły się między innymi Apple, Microsoft oraz Amazon. Co ciekawe, Intel, Tesla, Facebook czy IBM są daleko w tyle.
Można negować produkty i usługi giganta z Cupertino, ale trzeba oddać firmie to, że jest najcenniejszą marką technologiczną świata. Firma nie tylko pokonuje z nawiązką całą czołówkę, ale notuje przy tym całkiem niezły wzrost rok do roku. Progres oceniono na 18%. Lepiej poradził sobie tylko Microsoft z wynikiem 32% wzrostu, natomiast firma odpowiedzialna za rozwój Windowsa, mimo drugiego miejsca w zestawieniu i tak jest warta znacznie mniej niż Apple. Dobrze, sprawdźmy więc komu „urosło”, a komu „spadło”.
Apple kosztuje więcej niż Google, Samsung, Intel i Xiaomi razem
Według rankingu Best Global Brands 2022 Apple jest dziś najcenniejszą marką świata. Wartość szacuje się na kwotę 482,215 mld dolarów. Nie da się ukryć, że za sukcesem brandu stoją przede wszystkim urządzenia, takie jak smartfony iPhone, tablety iPad oraz komputery Mac. Wiele dla firmy zrobiły także słuchawki AirPods, a także usługi. Tak, te ostatnie generują coraz większe przychody. Nic nie wskazuje na to, aby trend ten miał się nagle odwrócić. Możemy gniewać się na Apple za drugie komputery czy telefony, a także za to, że użytkownikom zabiera się z pudełek potrzebne akcesoria, ale firma i tak wyjdzie na swoje. Co z innymi?
Na drugim miejscu rankingu znalazł się Microsoft, który jest wart 278,288 mld dolarów i notuje 32% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Wynik zacny i trzeba w tym względzie pogratulować firmie z Redmond. Zaraz za nią znajdziemy Amazon, czyli przedsiębiorstwo technologiczne, którego głównym segmentem działania jest handel w Internecie. Następnie mamy Google, które urosło o 28%, otrzymując wycenę na poziomie 251,751 mld dolarów. TOP 5 zamyka Samsung wart 87,689 mld dolarów. Jeśli chodzi o firmy technologiczne, kolejna piątka prezentuje się następująco:
- Intel – 32,916 mld dolarów (spadek 8%)
- Adobe – 30,660 mld dolarów (wzrost 32%)
- Airbnb – 13,416 mld dolarów (nowy w zestawieniu)
- Philips – 12,801 mld dolarów (wzrost 6%)
- Xiaomi – 7,326 mld dolarów (nowy w zestawieniu)
- Huawei – 6,634 mld dolarów (wzrost 7%)
Dostaliśmy Shadow Bana od Google i od niemal 2 lat szukamy powodu. Czyżby ruch wrócił? #3