Prezentując nowego iPada, firma Apple pokazała reklamę, która wzbudziła spore kontrowersje.
Nowe iPady, w tym iPady Pro, zostały zaprezentowane przez Apple 7 maja. Na łamach DailyWeba mogliście przeczytać relacje z tego eventu. Opisywaliśmy dla Was zarówno najnowsze iPady Pro z ekranami OLED i procesorem M4, ale też iPady Air z procesorami M2, nowe akcesoria czy aplikacje.
Moim zdaniem, Apple podczas tego eventu potwierdził, że jest i długo będzie liderem rynku tabletów, bo podchodzi holistycznie do swoich urządzeń. Prezentując nowe iPady, pokazało także nowe akcesoria do nich i odświeżony software, który pozwoli wykorzystać potencjał nowych urządzeń. Tego brakuje u konkurencji.
Samsung wbija szpilkę Apple
Apple pokazało w zeszłym tygodniu reklamę najnowszych iPadów Pro, zatytułowaną „Crush”. W klipie prasa miażdżyła instrumenty, gry zręcznościowe i rzeźby, by odsłonić nowego, super cienkiego iPada Pro. Reklama rozgniewała zarówno Internautów, jak i twórców kultury, aktorów i muzyków. Najgłośniejszym nazwiskiem, krytykującym Apple, był z pewnością Hugh Grant. Apple ostatecznie, istami jednego z dyrektorów przeprosiło za tę niefortunną reklamę, jednak nie zniknęła ona z sieci.
Z rozgniewania odbiorców postanowił skorzystać Samsung. Na klipie, który pojawił się w mediach społecznościowych firmy, widzimy scenkę stylizowaną na kontynuację reklamy Apple, w której dziewczyna przechadza się po resztkach, by wziąć zniszczoną gitarę i zacząć grać z nut, wyświetlanych na Galaxy Tab S9. Klip, który według Ad Age został stworzony przez BBH USA i wyreżyserowany przez Zen Pace, opatrzono hashtagiem „UnCrush”.
We would never crush creativity. #UnCrush pic.twitter.com/qvlUqbRlnE
— Samsung Mobile US (@SamsungMobileUS) May 15, 2024
Klip jest przejawem real time marketingu, jednak patrząc na statystyki sprzedaży tabletów, Samsung nie ma się raczej z czego cieszyć. Samo wyświetlanie nut na Galaxy Tab S9, zestawione z nowymi aplikacjami Apple – Logic Pro 2 i Final Cut Pro 2, także wygląda blado.