Niezbyt odpowiada Wam to, że reagując na jakieś stories na Instagramie od razu wysyłana jest przez Was wiadomość prywatna? Jest to męczące również dla twórców, którzy mają przez zasypywane skrzynki, tylko po to, żeby dostać emotkę. Teraz jednak ma się to zmienić, bo Instagram szykuje rewolucje w tym aspekcie.

Nowa opcja na Instagramie została zapowiedziana przez CEO Instagrama, Adama Mosseri. Funkcja nazywa się „Private Story Likes”, a na razie nie wiemy, jaki jest polski odpowiednik tej nazwy. Pozwala ona wysłać lajka w odpowiedzi na stories, bez konieczności przesyłania twórcy wiadomości prywatnej.

Instagram dodaje możliwość lajkowania stories

Począwszy od dzisiaj, możesz teraz przesyłać trochę miłości, polubiając stories bez wysyłania wiadomości. Polubienia są prywatne i nie podlegają podliczeniu. Są raczej wyświetlane jako serca w widoku Stories.

-czytamy we wpisie CEO Instagrama.

instagram-lajkowanie-stories

Chronologiczne sortowanie postów

Funkcja nie bez przypadku pojawiła się w Walentynki. Jednak jest to raczej niespodzianka, bo użytkownicy Instagrama czekają na inne nowości, które już wcześniej były zapowiadane. Przede wszystkim chodzi o chronologiczne wyświetlanie postów na Instagramie. Adam Mosseri zapowiedział taką opcję już kilka tygodni temu, jednak do dzisiaj jej nie zobaczyliśmy.

Chodzi oczywiście o to, co widzimy na naszej tablicy. Aktualnie posty podrzuca nam algorytm, który nie do końca działa tak, jakbyśmy my – odbiorcy – tego chcieli. Podrzucane są wpisy, które niekoniecznie chcemy widzieć, a te, na którym nam zależy przerzucane są na sam koniec tablicy. W przypadku sporej liczby obserwowanych kont, dotarcie do niektóryh z nich graniczy z cudem. Funkcja sortowania chronoligocznego ma pozwolić, aby na samej górze wyświetlane były najnowsze posty, bez znaczenia, czy algorytm je „promuje”, czy nie.

Instagram testuje subskrypcje dla twórców

O sprawie poinformował na Twitterze Adam Mosseri, czyli szef Instagrama. Dokładnie opisał, jak ma działać wprowadzone narzędzie i jakie możliwości będzie ono oferowało.

  • Transmisje dla subskrynentów
  • Stories dla subskrynentów
  • Odznaki subskrynentów

Testy odpalono na razie w Stanach Zjednoczonych i to na nielicznych twórcach. Ci z całą pewnością są zadowoleni, bo to kolejna okazja na poprawienie dochodów z wykonywanych przez nich zajęć. Zastanawia jednak to, jak wprowadzenie płatnego dostępu do treści premium wpłynie na treści „zwykłe”. Czy brak abonamentu będzie oznaczał brak sensu obserwowania takiego instagramera?