Nowa funkcja “Collabs” ma umożliwiać zaproszenie innej osoby do edycji posta lub Rolki na Instagramie. Po opublikowaniu post pojawi się na profilach obu twórczyń lub twórców.

Co ciekawe, na obu profilach ma być widoczna również ta sama liczba polubień pod dzielonym postem oraz te same komentarze. Funkcja współdzielenia publikacji ma być dostępna w opcji oznaczania posta lub Rolki (Reels). Po przyjęciu zaproszenia do edycji danego posta, nicki każdej osób będą równolegle widniały jako autorki lub autorzy publikacji.

Instagram Collabs jest na razie w fazie testów i jedynie kilka osób będzie miało możliwość przetestować nową funkcję w serwisie. Na ten moment trudno ocenić, czy akurat ta funkcjonalność zostanie wprowadzona do aplikacji na stałe.

instagram collabs
Instagram Collabs

Publikowanie postów na Instagramie z komputera

Funkcja “Collabs” jest faktycznie ciekawa, jednak… W końcu się doczekaliśmy! Instagram nareszcie pozwoli na publikację postów z poziomu przeglądarki na komputerze. Po latach narzekań na brak możliwości obsługi Instagrama na urządzeniach innych niż mobilne, w zeszłym roku serwis wprowadził obsługę wiadomości prywatnych. Było to zdecydowanie udogodnieniem, jednak w ten czwartek – 21.10.2021r. – w końcu otrzymamy możliwość wrzucenia posta nawet ze służbowego komputera (do czego przecież nie namawiam 😉 ).

Udostępnianie zdjęć na Instagramie z komputera
Udostępnianie zdjęć na Instagramie z komputera

Kolejne testy na Instagramie

Również w bieżącym tygodniu na platformie odbędą się testy funkcji umożliwiającej założenie zbiórki pieniężnej na cel charytatywny organizacji non-profit. Opcja fundraisingu ma być dostępna z pozycji “+”, czyli dokładnie tam, gdzie już teraz mamy opcje stworzenia posta, Rolki czy Stories.

#Instagram pracuje nad dodaniem opcji „Fundraiser” do menu tworzenia

Dodatkowo, Instagram pożegnał się z brandem IGTV, który do tej pory był wykorzystywany na platformie do wrzucania długich filmów. Od teraz wszystkie filmy, które nie są Rolkami, będą widniały jako Instagram Videos. Limit dla tych treści pozostaje jednak ten sam – filmy nie mogą być dłuższe niż 60 min.