Google przedstawia 8 nowych języków w wynikach wyszukiwania
Google ogłosiło, że wyszukiwarka wspiera aż 8 nowych, przetłumaczonych wyników. Jest haczyk, bo to nie znaczy, że poszerza paletę wyników w nowych językach, ale będzie je tłumaczyć w locie.

Brzmi to dość enigmatycznie, mam świadomość, ale tak też jest i w praktyce. Otóż musimy odróżnić SERPy (wyniki wyszukiwania) w wybranym języku, od tych, które Google tłumaczy użytkownikowi w locie.
Oznacza to, że jeśli użytkownik poszukuje informacji w wyszukiwarce, Google potrafi przetłumaczyć wybrane wyniki wyszukiwania na zadany język, by zwiększyć pule wyszukiwanych wyników. Dla przykładu, jeśli użytkownik szuka dość mało popularnej frazy, np. wypas owiec w Bieszczadach, to może otrzymać przetłumaczone wyniki z innego języka, niż jego natywny.
I tutaj dochodzimy do clue, bo właśnie ta forma wyników wyszukiwania została wzbogacona o kolejne języki. Od 11.07 mamy do dyspozycji:
- Arabski
- Gujarati
- Koreański
- Perski
- Tajski
- Turecki
- Urdu
- Wietnamski
Gdy użytkownik wyszukuje informacje w swoim języku, Google może czasem przetłumaczyć linki z tytułem i fragmenty wyników wyszukiwania, jeśli są one w języku innym niż język zapytania. Ma to na celu uzupełnienie indeksu wyszukiwania. Przetłumaczone wyniki umożliwiają użytkownikom przeglądanie wyników z innych języków w ich własnym języku i pomagają wydawcom docierać do większej liczby odbiorców
Oczywiście wydawcy mają również wpływ na to, co będzie tłumaczone, a co nie. Całość za pomocą odpowiednich tagów, które mogą zostać doklejone do nagłówka strony.
<meta name="robots" content="notranslate">
Więcej informacji na stronie pomocy wyszukiwarki Google.