Robienie gier to praca, która wymaga odpowiednich umiejętności. Przekonaj się o tym na stażu Dragons Lake i silniku Unreal Engine 5.

Po prostu. Wiele z nich można zdobyć, oglądając różnego rodzaju tutoriale w Internecie. Do dziś dużą popularnością cieszą się materiały Brackeys. Ten youtuber tworzył filmy na temat robienia gier w Unity. Polecił mi go lead z poprzedniej pracy, sam kilka obejrzałem i nawet zastosowałem w trakcie prac nad swoimi mini projektami. Na pewno Brackeys pomógł mi lepiej zrozumieć Unity. Nie wiem, w jakim stopniu jego materiały są aktualne. Nie pracuję już w tym silniku, pobieżnie śledzę jego rozwój. Niemniej uważam, że jeśli ktoś chce się dzielić wiedzą, to warto go posłuchać. Tym bardziej, jeśli wie, o czym mówi i potrafi to zaprezentować. A co gdyby można było jeszcze na tym zarobić?

Dragons Lake to firma będąca częścią Room 8 Group
Dragons Lake to firma będąca częścią Room 8 Group

W ostatnich miesiącach niezwykle popularny stał się Unreal Engine 5. Dyskusje na temat tego, czy jest to ewolucja, czy rewolucja odkładam na dalszy plan.

Po prostu coraz więcej studiów z niego korzysta i pojawił się dobry moment na to, aby pouczyć się obsługi tego silnika. Dragons Lake, firma udzielająca pomocy w tworzeniu gier, uruchomiła płatny staż, w którym będzie można poznać tajniki pracy w Unreal Engine 5. Zgłaszać można się do 23 października 2022, a sama nauka będzie trwała 6 miesięcy. To nie tak, że biorą absolutnie wszystkich. Kandydatkę lub kandydata, po uzupełnieniu ankiety, czeka zadanie testowe, rozmowa mająca na celu zweryfikowanie umiejętności technicznych oraz miękkich, a na koniec spotkanie z osobą odpowiedzialną za szkolenie. Przeglądając tematy stażu, muszę przyznać, że gdybym nie był producentem w gamdevie, to sam bym się zgłosił. Nie mam ostatnio ochoty na zmiany w karierze, więc tym razem odpuszczę.

Dość śmieszków! W czasie stażu można poznać silnik i nauczyć się pracować w Blueprintach oraz CPP. Są także moduły poświęcone pracy z animacjami, tworzeniu gry sieciowej oraz budowy AI. Spędziłem w gamedevie 6 lat. Najpierw jako designer, potem jako analityk, teraz jestem producentem. Ze wszystkimi tymi tematami się gdzieś zderzyłem.

wiedzmin 4
Czwarta część „Wiedźmina” od CDPR jest tworzona w Unreal Engine 5

Dlatego uważam, że warto się zgłosić. Staż, moim zdaniem, wygląda porządnie i jest prowadzony przez studio, które ma doświadczenie w tworzeniu gier.

Portfolio Dragons Lake jest całkiem okazałe, wśród klientów mają takie firmy jak People Can Fly, Square Enix oraz 505 Games. Uważam, że jeśli ktoś dostanie się na staż, to uda mu się wyciągnąć sporo wartościowej wiedzy. Można obejrzeć setki godzin filmów na YouTubie, przeczytać kilka tysięcy stron artykułów na temat robienia gier w Unreal Engine 5 i zderzyć się ze ścianą. Gamedev ma to do siebie, że trzeba bardzo kreatywnie podchodzić do problemów. Dlatego warto posłuchać, jak bardziej doświadczeni przechodzą z łączenia rzeczy za pomocą trytytek i taśmy izolacyjnej, do zbijania wszystkiego za pomocą gwoździ. 

Na koniec wymagania, jakie należy spełnić. Zgłaszając się na staż trzeba posiadać podstawową wiedzę dotyczącą CPP, dobrą znajomość algebry liniowej, zdolności matematyczne oraz średni poziom znajomości języka angielskiego. Tak, matematyka! Wiem, że pewnie niektórzy właśnie zadrżeli, ale ta dziedzina nauki przydaje się w pracy w gamedevie. Wcale nie jest taka straszna!

Chcesz się zmierzyć z robieniem gier i posłuchać jak robią to profesjonaliści? Matematyka i programowanie jest ci specjalnie obce? Rozważ zgłoszenie się do programu stażowego zorganizowanego przez Dragons Lake!

Unreal Engine 5 debiutuje – na silniku powstaje nowy Tomb Raider