Apple Statial Audio w Apple Music nie odnosi się już do katalogu kilku popularnych utworów. To już naprawdę pokaźna liczba kawałków, które oferują wrażenia przestrzenne. Apple próbuje nadal zachęcić producentów i twórców muzyki do wykorzystywania tej technologii. Tym razem kusi ich dodatkowymi wpływami z tantiem.

Apple nie zamierza podnosić na razie ceny usługi Apple Music oraz Apple One. W końcu niedawno (na początku listopada) już nieznacznie podniosło ceny. Mimo to cześć zysków z tantiem trafi do autorów muzyki.

//dzisiaj na dailyweb

Jest jednak pewien kruczek – muszą oferować muzykę w formacie przestrzennym, czyli Spatial Audio. Co ciekawe, uzyskają bonus, nawet gdy odbiorcy będą słuchać tradycyjnych wersji nagrań.

Apple z podwyżką dla artystów tworzących utwory Spatial Audio.

O samej technologii Spatial Audio pisaliśmy kilkukrotnie. To technologia dźwięku przestrzennego, która zwiększa imersję odtwarzanego materiału. Aby w pełni cieszyć się tą technologią, trzeba wyposażyć się w kompatybilne słuchawki, takie jak chociażby Apple AirPods Pro czy Max.

Spatial Audio

Apple pochwaliło się, że z opcji muzyki Spatial Audio spróbowało skorzystać przeszło 90% użytkowników. Co więcej, od czasu wprowadzenia usługi liczba utworów dostępnych w Spatial Audio wzrosła o 5000%, przy czym podwojenie tej liczby wystąpiło wyłącznie w zeszłym roku. Widać tu więc nie tylko zainteresowanie odbiorców, lecz również zaangażowanie twórców.

Próbowałem Spatial Audio – niesamowity efekt. Sprawdź sam

Teraz Apple chce to docenić. Twórcy, którzy mają w swoim repertuarze utwory Spatial Audio, mogą powiększyć premię z odtwarzania utworów o dodatkowe 10%. Wysokość premii jest tu jednak obliczona ze stosunku zwykłych utworów oraz utworów z przestrzennym dźwiękiem, bo premia nie zależy od tego, jaki utwór jest odtwarzany. Nawet jeśli są to zwykłe kawałki, dodatkowe pieniądze wpłyną na konto.

Apple Music

Apple twierdzi, że 10% bonus jest zarówno formą uznania za dostarczanie materiałów premium, jak i też formą wyrównania za koszty i czas poświęcone na dostosowanie utworów do standardów dźwięku przestrzennego. Więcej o technologii można przeczytać na stronie Apple.