Według najnowszych statystyk nastolatkowie, przy wyborze smartfona kierują się głównie marką. Prym wiedzie tutaj Apple iPhone, który wybiera niemal 90% ankietowanych. Jakie są tego powody?

W USA przeprowadzono ankietę, z której wynika, że aż 88% respondowanych nastolatków korzysta ze smartfona z rodziny iPhone. Co więcej, aż 87% deklaruje, że kolejnym urządzeniem również będzie sprzęt z logo nadgyzionego jabłka na obudowie. Apple zdominowało tamtejszy rynek, a urządzenia producenta są niezwykle pożądane. Choć w Polsce sytuacja wygląda nieco inaczej, trend na „uwielbienie” Apple jest wyjątkowo ciekawym zjawiskiem.

iPhone 14 Pro

Jeśli smartfon, to tylko iPhone od Apple

Jestem usatysfakcjonowanym użytkownikiem sprzętu giganta z Cupertino. Pierwszy urządzeniem z ekosystemu, które zasiliło mój roboczy setup, był iPhone. Miałem przyjemność korzystać zarówno z modeli 2G, jak i 3GS, natomiast później miałem całkiem długą przerwę i wróciłem do Apple wraz z modelem SE. Następnie była już 8-ka, XR, 11, 12, 13, a niebawem przesiądę się na model 14 Pro. W moim przypadku w grę wchodzi głównie przyzwyczajenie, przywiązanie do rozwiązań oraz relatywnie bezproblemowe działanie. Testuję na co dzień sprzęt z Androidem, również flagowy i mogę porównać zachowanie obydwu systemów w oparciu o moje potrzeby.

R E K L A M A

Nie, żebym utożsamiał się z młodzieżą z USA, natomiast wygląda na to, że moje i ich potrzeby nie odbiegają od siebie w kwestii wyboru smartfona. 88% nastolatków ze Stanów Zjednoczonych pożąda iPhone’a. Jako punkt odniesienia dodam tylko, że w 2012 roku, jedynie 40% młodych mieszkańców USA deklarowało posiadanie smartfona Apple. Firma przyzwyczaiła do siebie rzeszę fanów, a wręcz ich od siebie uniezależniła.

W ankiecie, w której wzięło udział 14 500 osób ze średnią wieku około 15 lat, pojawił się również temat zegarków Apple Watch. Tutaj deklarację posiadania smartwatcha firmy złożyło jedynie 31% przepytanych.

Apple AirTag nie będzie już zakazany na lotach realizowanych przez linię Lufthansa. Zmiana decyzji