Najnowsza aktualizacja Android Auto zmniejszy frustrację użytkowników używających połączenia przewodowego o 95% za sprawą narzędzia diagnostycznego.

Jestem aktywnym użytkownikiem Android Auto. Niestety moje auto nie jest jeszcze wyposażone w połączenie bezprzewodowe,  wiec zostaje klasyczny kabelek USB -> USB-C. Rozumiem zatem w pełni frustrację użytkowników, którym w połowie trasy Android Auto odmawia posłuszeństwa i rozłącza się co parę sekund. Dlaczego? Tego nie wie nikt, ale wymiana przewodu pomaga.https://twitter.com/MishaalRahman/status/1504182131714625536

Narzędzie diagnostyczne w następnej aktualizacji Android Auto

Android Auto ma pewien problem z przewodami USB. Objawia się on tym, że nowiutki kabel, po 2-3 miesiącach pracy w aucie zaczyna stopniowo odmawiać posłuszeństwa. Nie do końca wiadomo, czy połączenie to degraduje w jakimś stopniu piny/żyły wewnątrz, czy też wymaga wzorowego połączenie i nawet mikro przerwy powodują zrywanie połączenia. Co ciekawe, taki przewód, który nie nadaje się do Android Auto, spokojnie przeżywa lata na emeryturze, ładując telefon czy przerzucając dane. Tak czy inaczej, użytkownicy, którzy na co dzień korzystają z możliwości Android Auto, sukcesywnie kupują nowe kable byle tylko osiągnąć stabilne połączenie.

R E K L A M A

android auto

Google najwidoczniej jest świadome globalnego problemu, ponieważ opracowało narzędzie, które ma zweryfikować nasz przewód USB, zanim uruchomi Android Auto. Narzędzie to ma za zadanie wykryć drobne niestabilności jeszcze przed tym jak zaczniemy obserwować je my. Choć może nie jest to rozwiązanie, na które liczyliśmy, pozwoli użytkownikowi zareagować z wyprzedzeniem i na spokojnie zamówić nowy karton przewodów USB-C.

Kiedy aktualizacja?

Android Auto wyposażone w ów narzędzie to wersja 7.5.121104. Jeżeli doświadczasz problemów z połączeniem i masz już tę wersję, wystarczy, że wejdziesz w ustawienia Android Auto > pomoc dotycząca połączenia  > Diagnostyka USB.

Przy okazji premiery narzędzia w aplikacji Android Auto, Google przypomina, że do połączenia smartfonu i samochodu powinniśmy używać przewodów dostarczonych z telefonem i nie dłuższych niż 1m. Jeżeli takowy jest uszkodzony albo nieosiągalny to inny „certyfikowany” (co by to nie znaczyło).

Zakładam, że nie takiego rozwiązania oczekiwaliście od Google, ja również, ale trzeba przyznać, że jakieś rozwiązanie jest lepsze niż żadne. Pozostaje zatem diagnozować połączenie, wymieniać przewody, a z czasem zakupić Motorolę MA1, albo wymienić auto na takie z bezprzewodowym połączeniem.