7.07.2024 17:21

Skuteczne pozycjonowanie a link building – dlaczego to ma znaczenie?

Link building to jeden z wielu procesów, który zaliczamy do działań związanych z pozycjonowaniem stron internetowych. Pozyskiwanie odnośników z zewnętrznych witryn o dobrej reputacji w sieci najczęściej ma realne przełożenie na skuteczność prowadzonych działań SEO.

lb

Google już od 2013 roku, czyli od czasu wdrożenia algorytmu o nazwie Pingwin zwraca uwagę na to, jakiej jakości linki prowadzą do danej witryny. A zatem na czym polega link building i dlaczego ma wpływa na skuteczność działań związanych z pozycjonowaniem? Sprawdź poniższy poradnik i zacznij działać tak, aby efektywnie pozycjonować strony swoich klientów

Chcesz podnieść jakość swoich usług? Planujesz rozszerzyć działalność i jeszcze skuteczniej pozycjonować strony klientów? Zdecyduj się na szkolenie z link buildingu. To obszerna dawka wiedzy, która pomoże Ci zrozumieć mechanizmy działania budowania dobrej struktury linków zewnętrznych.

Z jakich źródeł najłatwiej pozyskiwać linki dla swoich klientów?

Jest naprawdę wiele sposobów, aby skutecznie pozyskiwać linki dla swoich klientów. Wykorzystując kilka metod, możemy efektywnie budować strukturę linkowania zewnętrznego, co może realnie przełożyć się na umocnienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

Najpopularniejsze źródła wykorzystywane w ramach link buildingu to:

  1. Artykuły sponsorowane na portalach zewnętrznych – to prawdopodobnie najpopularniejsza forma link buildingu. Umieszczanie artykułów sponsorowanych na forach tematycznych utrzymujących się na wysokich pozycjach w Google może poprawić też sytuację witryny Twojego klienta. Pamiętaj, że skuteczność wpisów sponsorowanych jest uzależniona od jakości tekstu i jego obiektywizmu.
  2. Wpisy blogowe – treści w formie poradnikowej i blogowej budują ekspercki wizerunek biznesu, a dodatkowo pomagają w działaniach związanych z link buildingiem. Tworząc przejmujące treści wraz z odnośnikami np. do oferty na stronie klienta, możesz skutecznie poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.
  3. Fora internetowe – to kolejny sposób pozwalający na pozyskiwanie zewnętrznych odnośników do witryny. Internetowe fora z poradami to miejsca, gdzie można zbudować autorytet marki poprzez rzeczowe odpowiedzi. W ten sposób zachęcasz odbiorców do korzystania z usług i oferty promowanej marki, a także umacniasz profil linków odsyłających.
  4. Media społecznościowe – skuteczne kampanie marketingowe w mediach społecznościowych to ciekawy sposób na promocję strony firmowej klienta. W ten sposób zdobywasz dodatkowy ruch na stronie i pomagasz zaistnieć witrynie w wynikach wyszukiwania w Google.

Zrzut ekranu 2024 07 7 o 17.18.35

Pamiętaj, aby w trakcie link buildingu nie powielać treści. Przykładowo: wpisy blogowe na stronie firmowej klienta nie powinny być przekopiowane 1:1 do artykułu sponsorowanego. Algorytmy Google „nie lubią” duplikatów, a więc takie działania mogłyby przynieść efekty odwrotne do zamierzonych.

Co wpływa na jakość linków zewnętrznych?

Jeśli prowadzisz działania pozycjonerskie na rzecz klienta i chcesz zbudować mocny profil linków, musisz wiedzieć, jak weryfikować jakość linków. Wbrew pozorom to nie takie trudne. Wystarczy, że masz dostęp do profesjonalnego oprogramowania np. Ahrefs i wiesz, w jaki sposób analizować parametry portalu, na którym kupujesz link.

Podstawowe czynniki rzutujące na jakość linków prowadzących do pozycjonowanej strony to:

  • Zaufanie witryny linkującej – to tzw. wskaźnik Trust Flow dotyczący reputacji strony internetowej na podstawie bazy linków do niej kierujących.
  • Popularność serwisu – chodzi głównie o ruch organiczny i liczbę aktywnych użytkowników. Im więcej czasu użytkownicy spędzają na stronie, tym mocniejsze są linki zewnętrzne.
  • Tematyka – link building jest skuteczny wtedy, kiedy tematyka serwisu jest ściśle powiązana z profilem działalności Twojego klienta.
  • Widoczność witryny w Google – jeśli serwis, gdzie został opublikowany np. artykuł sponsorowany z linkiem do strony klienta, jest na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, wtedy linkowanie przyniesie podobny efekt na stronie docelowej.

Istotnym parametrem jest także liczba linków. Strony przepełnione zewnętrznymi odsyłaczami nie będą dobrą bazą pod link building. Staraj się zatem wybierać serwisy tak, aby jakość linków była jak najwyższa – UNIKAJ ZA WSZELKĄ CENĘ FARM LINKÓW

Opublikowanie jednego artykułu w obrębie takiego serwisu może nieść katastrofalne skutku dla działań SEO, które prowadzisz dla klienta.

Jak anchory wpływają na skuteczność link buildingu?

Na jakość linku odsyłającego do witryny klienta w dużej mierze wpływają anchory zastosowane np. we wpisach sponsorowanych. Najpopularniejsze to te w formie: adresu URL, brandowego anchor tekstu, dokładnego dopasowania na wybraną frazę kluczową.

Zrzut ekranu 2024 07 7 o 17.18.43

Pamiętaj, że zastosowane anchory muszą być zawsze naturalne i powinny odzwierciedlać treść witryny, do której prowadzą. Wtedy algorytmy Google mogą zinterpretować takie działania jako wiarygodne, a to może przełożyć się na lepsze wyniki pozycjonowania.

Usługi pozycjonowania stron a znaczenie link buildingu – jak zacząć działać skutecznie?

Skuteczność działań prowadzonych w ramach pozycjonowania stron dla swoich klientów jest uzależniona nie tylko od Twojego zaangażowania, ale także od posiadanej wiedzy na temat SEO, optymalizacji witryny, a także budowania silnego profilu linków zewnętrznych i wewnętrznych.

Podniesienie jakości świadczonych usług przekłada się także na skuteczność pozycjonowania. Jako specjalista musisz wiedzieć, w jaki sposób planować link building, aby ten rzeczywiście przyczyniał się do poprawy widoczności witryny klienta w sieci. Jeśli brakuje Ci wiedzy lub doświadczenia – możesz ją uzupełnić poprzez szkolenie z link buildingu od Off-Site.