Które sklepy internetowe mogą pochwalić się wysoką widocznością w wyszukiwarce w ostatnim roku? Czy wiesz, co w 2022 roku było najbardziej zaskakujące i co czeka e-commerce w najbliższych miesiącach? Tego wszystkiego dowiesz się z najnowszego raportu SEO dla e-commerce od Mayko!

Jak co roku Agencja SEO/SEM Mayko przygotowała raport widoczności sklepów internetowych w wyszukiwarce Google. Specjaliści Mayko przeanalizowali kilka tysięcy sklepów i wytypowali 180 najlepszych e-commerce’ów z 9. kategorii.

mayko 1

Poznaj TOP20 zwycięskich sklepów z poniższych branż

  • Dom, ogród, biuro;
  • Dzieci i macierzyństwo;
  • Elektronika, RTV i AGD;
  • FMCG i sklepy zoologiczne;
  • Motoryzacja;
  • Odzież, obuwie, dodatki;
  • Rozrywka i hobby;
  • Sport i rekreacja;
  • Zdrowie i uroda.

W raporcie znalazły się komentarze ekspertów e-commerce i pozycjonerów. Poznaj trendy, jak i możliwe zagrożenia przewidywane 2023 rok. Swoimi przemyśleniami podzieliły się osoby związane bezpośrednio z e-commerce m.in.: Paweł Paszkowski (Strigoo), Grzegorz Sienkiewicz (Cztery Szpaki), Monika Szatyłowicz (Tania Książka), Jakub Gierszyński (Apteka Melissa), Paweł Jankowski (Oponeo), Michał Barczyk (Grupa x-kom) czy Joanna Bagrij (Dr.Max).

Podsumowaniami roku w SEO podzielili się Paweł Wiszniewski (Mayko), Milena Majchrzak (SEMSTORM), Sebastian Heymann (Linkhouse), Agata Gruszka (Whitepress), Paweł Gontarek (Zgred), Szymon Słowik (Takaoto.pro) i inni.

Jak powstawał raport?

Materiał powstał we współpracy z SEMSTORM na podstawie danych zebranych z każdego miesiąca 2022 roku, a wyniki w raporcie to ich średnia roczna wartość.

Nowością tegorocznej edycji raportu są analizy Wschodzących Gwiazd SEO w każdej kategorii. Wyróżnione zostały sklepy, które w 2022 roku zanotowały największy wzrost widoczności.

Poznaj najpopularniejsze słowa kluczowe, na które pozycjonują się liderzy oraz jaki ruch z wyszukiwarki przyciągają topowe sklepy internetowe. Dowiedz się, co takiego robią liderzy, a co warto wdrożyć w swoich działaniach, aby również notować wzrosty.

Patroni medialni raportu to: SEMSTORM, Aurora Creation, Sprawny Marketing, OOH Magazine, Online Marketing, Linkhouse, Portal Medialny, DailyWeb oraz Whitepress.

Pobierz raport na Mayko.pl