Nowości z EICMA (część 5) – plażowy bobber, supermoto dla młodych, wół roboczy i cyberpunkowe cudo
To już 5 artykuł z serii, który przybliży Wam nowości z targów EICMA w Mediolanie. Tym razem skupimy się na fajnych motocyklach i skuterach. Zobaczycie nowości od Velocifero, QJ Motor oraz Zeeho.

EICMA to jedne z najstarszych targów motoryzacyjnych, które z przerwami odbywają się od 1914 roku. To też jedne z największych i najbardziej liczących się dla branży. W edycji 2022 do Mediolanu przyjechało ponad 1300 producentów z ponad 45 krajów. Wszystkie artykuły związane z tym wydarzeniem znajdziecie pod tagiem EICMA i EICMA 2022.
EICMA 2022 nowości #4
Na targach EICMA pojawiła się firma QJ Motor z dwoma nowościami w tym z jedną, która świetnie imituje wyścigowe motocykl. Wrażenie robi również Zeeho, który jest marką premium. Przyjrzymy się też nowością od Velocifero – tę markę możecie kojarzyć, bo jest dostępna w naszym kraju.
Velocifero
Velocifero to firma założona przez Leopoldo Tartariniego, to słynny założyciel kultowego Italjet. W 2015 powołał on nową firmę z włosko brzmiąco nazwą, która korzysta w chińskiej potęgi produkcyjnej. W naszym kraju mamy nawet dystrybutora, sprzęt ten często zobaczycie w miastach kurortowych i turystycznych, gdzie można go wypożyczyć do zwiedzania i aktywnej podróży. Mowa tu głównie o elektrycznych, terenowych hulajnogach. Velocifero to również firma, która produkuje elektryczne hulajnogi dla Ducati. Więc gdy zobaczycie jakaś na ulicy lub sklepie, przypomnijcie sobie ten artykuł.
Dziennikarze magazynu CleanRider, którzy odwiedzili stoisko firmy na EICMA byli zdumieni ilością prezentowanych modeli. Było też kilka motocyklowych premier.
Velocifero Tennis to elektryczny skuter miejski. Ma silnik o mocy 3 kW i rozpędza się do 85 km/h. Jego bateria ma pojemność 2.4 kWh i pozwoli na 70 km zasięgu.

Velocifero Jump to model, z którego firma jest szczególnie dumna. To terenowy motocykl z silnikiem o mocy 5 kW, który rozpędza się do 90 km/h. Posiada baterię 2.8 kWh, co pozwoli przejechać 85 km (przy prędkości 45 km/h). Firma chwali się też, że pojazd potrafi pokonać podjazd o 25% przechyleniu.


Velocipedo Race-X to model o sportowo-miejskim zacięciu. Ma silnik 5 kW i 220 Nm momentu obrotowego. Ma to pozwolić na rozpędzenie się do 120 km/h. Spora bateria ma pojemność 4.32 kWh. Pozwoli to na przejechanie do 115 km.

Velocifero Oliver to coś przepięknego. Miał być wołem roboczym a wyszło cudo w stylu szwedzkiego Cake. Dysponuje sprytnymi systemami montażu dla dodatkowych akcesoriów i bagażu. Ma silnik 3 kW i 175 Nm momentu obrotowego, pozwoli się to rozpędzić do 85 km/h. Olivier dysponuje dwoma przenośnymi akumulatorami o pojemności 1.44 kWh każda. Pozwoli to na 85 kilometrów zasięgu.


Velocipedo Beach Mad Sport to konstrukcja ciekawa i unikalna. Gdy na niego spojrzeć można pomyśleć, że to dosyć dziwny bober z dziwnymi oponami. Taki jednak ma być, bo został stworzony z myślą o jeździe po plaży i lasach. Waży zaledwie 92 kilogramy wraz z baterią 2.88 kWh. Ma zasięg 70 km (przy prędkości 45 km/h). Silnik ma 3 kW i 150 Nm momentu obrotowego.
Strona Polskiego dystrybutora Velocifero
Oficjalna strona Velocifero
Źródło: CleanRider
QJ Motor
QJ Motor to jeden z dziesiątek producentów motocykli z Chin, które nie wyróżniają się na tle konkurencji niczym specjalnym. Właśnie postanowiono to zmienić, prezentując nowe ciekawe pojazdy elektryczne. Chociaż firma wcześniej miała już takie w ofercie, teraz postanowiono zaprezentować coś innego.

Pierwszy z modeli to QJ Motor RX. Jest to pojazd, który przypomina rasowe superbike, ale dysponuje skromnym silnikiem. Taka praktyka nie jest czymś nowych i stosują ją prawie wszystkie znane marki. QJ Motor RX niczego nie udaje, on wprowadza młodych świat mocny motocykli i wydaje się, że robi to przyzwoicie. Początkujący kierowca będzie więc miał do dyspozycji silnik o mocy 5 kW (6.8 KM), co pozwoli rozpędzić się do 100 km/h. Bateria jest spora i ma pojemność 4.3 kWh — ma zapewnić zasięg do 120 km. Na uwagę zasługuje też odwrócony widelec, zawieszenie centralne, oświetlenie full LED, 17-calowe koła oraz całkiem przyzwoity, nowoczesny wygląd.

Druga z nowości to skuter w kategorii maxi. Waży aż 218 kg, na co wpływ ma monstrualna wręcz bateria 7.68 kWh. Ma to pozwolić na przejechanie dystansu do 150 km. Warto tu odnotować, że i silnik jest dość mocny — to jednostka o mocy 10 kW (13.6 KM) pozwala to na rozpędzenie się do 130 km/h. Takie parametry to dość ciekawa konfiguracja, która nie ma na rynku zbyt wielu konkurentów.
Oficjalna strona producenta QJ Motor
Źródło: ClearRider
ZEEHO od CFMOTO
ZEEHO to brand należący do znanego CFMOTO producenta skuterów, motocykli, quadów i ATV. Ta firma nie ma kompleków i wyrosła na lidera w branży stawiając czoła amerykańskiej i japońskiej konkurencji. CFMOTO działa na rynku już od 1989 roku a w naszym kraju ma kilku dystrybutorów, którzy mają kilkadziesiąt salonów i punktów sprzedaży w całej kraju. ZEEHO to w CFMOTO nowa, oddzielna marka, która skupia się na wartościach GEN Z. Oferta skuterów i pojazdów kierowana będzie do osób młodych, majętnych i oczekujących czegoś więcej niż ekonomicznego przejazdu z punktu A do punktu B. Serii pojazdów towarzyszyć mają też akcesoria, kolekcje ubrań i inne dodatki z kategorii lifestyle.
Na targi EICMA do Mediolanu, ZEEHO przywiozło 3 pojazdy. Zacznijmy od ZEEHO AE6 oraz ZEEHO AE8. Oba pojazdy to nowoczesne i piękne skutery miejskie.

Model AE6 posiada silnik o mocy 5.5 kW (7.48 KM), dzięki czemu rozpędza się do 80 km/h. Zasięg to około 100 km. Producent podkreśla tu szybkość ładowania baterii, łączność ze smartfonami, jakość materiałów oraz aż 18 wersji kolorów/motywów graficznych, w których będzie występował.

ZEEHO AE8 (oraz AE8 S+) to skutery, które chyba nie mają odpowiednika w ofercie, żadnego konkurenta. Wyróżniają się sportowo-miejskim charakterem, nowoczesnym dizajnem, jakością i co najważniejsze wyjątkowymi osiągami. Te ostatnie to zasługa silnika o mocy aż 12.5 kW (17 KM), który oferuje najlepsze wśród konkurencji przyśpieszenie oraz prędkość maksymalną około 100 km/h.





ZEEHO Magnet Concept to największa premiera firmy i chyba jedna z ciekawszych na całych targach. Motocykl, czy też skuter miejski o niewiarygodnych osiągach i sporym zasięgu, w formie cyberpunkowej piękności. ZEHOO Magnet ma zasięg nawet 200 km i rozpędzi się do 150 km/h. Niesamowity wygląd i iluminacja świateł LED to nie wszystko. Zamiast tradycyjnych lusterek pojazd posiada 3 kamery wysokiej rozdzielczoci. Na kierownicy znalazło się też miejsce dla wielkiego ekranu infotainments. Oprócz tego pojazd oferuje ABS i system kontroli trakcji. Będzie go można również prowadzić, używając jednej manetki, w sposób znany z elektryków i jazdy o jednym pedale. Wspomniana funkcja łączy się z zaawansowanym i efektywnym systemem rekuperacji energii.

Polski dystrybutor CFMOTO
Ocialna strona ZEEHO
Źródło: CleanRider