Kryptowaluta Facebooka, czyli Libra została ogłoszona w 2019 roku.

Nie minęło nawet trzy lata od ogłoszenia kryptowaluty Facebooka, a już wiemy, że najpewniej jej historia skończy się zanim na dobre się zaczęła. Libra, bo tak miała nazywać się ta waluta, została zaprezentowana w czerwcu 2019 roku przez Marka Zuckerberga.

Wtedy dość hucznie przedstawiono cały projekt, a jako partnerów Facebook ujawnił takie firmy, jak Visa, MasterCard, Uber, PayPal, Stripe czy Booking.com. Widać, że Mark Zuckerberg podchodził z rozmachem do projektu, jednak teraz wiele wskazuje na to, że jest to smutny koniec Libry.

R E K L A M A

Kryptowaluta Facebooka dobiega końca

Docelowo, według ówczesnych zapowiedzi, wirtualna waluta Facebooka miała wejść w życie już w 2020 roku. Mamy rok 2022 i waluty jak nie było – tak nie ma. W międzyczasie Libra zamieniła się w Diem, jednak to nie pomogło w odpaleniu całego programu kryptowaluty. O szybkim końcu donosi Bloomberg, który jako główny powód podaje problemy regulacyjne, jakie od początku napotyka stowarzyszenie odpowiedzialne za projekt Diem z ramienia Facebooka.

Według dziennikarzy, wszystko zmierza właśnie do tego, aby wyprzedać aktywa Diem i zaprzestać kolejnych prób spełnienia wymogów biurokratycznych. Również jeden z większych partnerów, czyli firma Silvergate napotkała problemy, których nie jest w stanie przejść. A to właśnie Silvergate miała odpowiedać od strony bankowej za wdrożenie kryptowaluty Facebooka.

Meta aktualnie „romansuje” z innymi kryptowalutami, aby wdrożyć je w swoich projektach. Jak widać, nie wszystko Zuckerbergowi się udaje, a stworzenie kryptowaluty, które na pierwszy rzut oka wydaje się łatwe, jest niemożliwe nawet dla takiego giganta technologicznego, jak Meta/Facebook.

Metaverse Facebooka

W ciągu najbliższych kilku lat skutecznie przejdziemy od postrzegania nas jako przede wszystkim firmę zajmującą się mediami społecznościowymi do bycia firmą metaverse.

-Mark Zuckerberg.

Metaverse to ambitny projekt Zuckerberga opisujący przyszłość internetu. Według planów młodego biznesmena, Facebook ma stać się wirtualnym światem, a nie tylko portalem społecznościowym. Co to konkretnie oznacza? Na razie nie wiadomo, choć w Facebooku jest już cały dział odpowiedzialny za „metaverse”.