Instagram boryka się z kryzysem swojej tożsamości i drastycznym odpływem użytkowników, którzy korzystają z niego codziennie. Tak wynika z ostatnich badań wykonanych przez Piper Sandler

W mediach szumnie wybrzmiewają nagłówki o tym, że pokolenie Z (roczniki od 2000) coraz śmielej odchodzą od korzystania z Instagrama. Nic w tym dziwnego – przeciętny nastolatek nie jest zainteresowany tym, co obecnie to medium ma do zaoferowania. Znacznie większym zaangażowaniem obdarza TikToka, który jest taki, jak wspomniane pokolenie: dynamiczny, rewolucyjny, dostarcza tego, czego szukamy tu i teraz. Trend ten nie dziwi wśród młodych, pojawiły się jednak ostatnie doniesienia o tym, że TikTok staje się jednym z głównych mediów informacyjnych… dla pokolenia 30+.

Instagram

Instagram w kryzysie, młodzi rzucają media społecznościowe

W 2014 roku Instagram przeżywał swoją młodość, wprowadzając z rozmachem Instagram Stories, które bardzo szybko podbiły serca użytkowników Snapchata. Tym sposobem Instagram na stałe zagościł w sercach osób, które otwarcie mówiły o tym, że “Facebook jest dla boomerów”. O ironio, niecałe 10 lat później zaczęto dokładnie w ten sposób mówić o Instagramie i jego odniesieniu do TikToka.

Make Instagram, Instagram again

Na skutek ostatnich zmian algorytmów, celebryci i influencerzy nieźle się wkurzyli. Instagram w popłochu wypycha swoje Reelsy między posty, a liczba zalewających reklam, skutecznie zapycha feed. Tym samym, coraz mniej widzimy postów od swoich znajomych i tych, na które faktycznie chcemy patrzeć. Rozpoczęła się fala dezaprobaty względem kierunku, w który podąża Instagram wyrażona hasłem “Make Instagram, Instagram again”. Do tego ruchu przyłączyły się naczelne promotorki pracy na Instagramie m.in. Kylie Jenner.

Instagram

Kryzys egzystencjalny

Rok 2014 płynął mlekiem i miodem dla Instagrama, który kąpał się w blasku ponad 300 milionów aktywnych użytkowników. Obecnie nadal osiąga zawrotną ilość odwiedzin, ale najważniejsze pytanie brzmi – co zrobić, aby pokolenie Instagrama starzało się razem z tym medium społecznościowym? Podobny kryzys wieku średniego dotknął swojego czasu Facebooka a kiedyś i Tumblr, Fotkę czy Naszą Klasę. Wiemy, jak skończyła większość z nich, jednak konkluzja jest jedna. Wyłącz telefon i zajmij się normalnym życiem. A Instagram otrze w międzyczasie łzy dolarami, które nadal będą spływać od reklamodawców.

GIMP dla komputerów Apple z M1 i M2. Użytkownicy Maców nie są już zdani na Adobe i Affinity