Google nie jest już najpopularniejszą domeną w 2021 roku, mamy nowego lidera
Zaskakujące informacje płyną z raportu marki Cloudflare. Google nie jest już najpopularniejszą domeną, została wyprzedzona przez… TikToka.

Marka Cloudflare, doskonale znana w branży jako ta od bezpieczeństwa w sieci i monitorowania ruchu, opublikowała ranking najpopularniejszych domen w roku 2021, patrząc z perspektywy ruchu. Tegoroczne wyniki są o tyle interesujące, że mamy do czynienia z prawdziwą roszadą. Do tej pory, co nie było prawdziwym zaskoczeniem, role lidera trzymał skutecznie Google, ze wszystkimi swoimi usługami, takimi jak Mapy, Wiadomości itp., ale w końcówce 2021 zupełnie się to zmieniło.
Google spada, niech żyje nowy król
Nowym liderem w zestawieniu Cloudflare okazał się TikTok, który odnotował monstrualny ruch, tym samym wskakując na pozycję lidera (w poprzednim roku znajdował się na odległym 7 miejscu). Pozostała część zestawienia raczej nie budzi zaskoczenia, może prócz faktu, że dobie pandemii, a więc wzmożonej aktywności w sieci, której dla mnie synonimem jest Netflix, znalazł się on dopiero na 7 miejscu. Reszta stawki, to raczej standardowe brandy, których każdy się tam spodziewał.
- TikTok.com
- Google.com
- Facebook.com
- Microsoft.com
- Apple.com
- Amazon.com
- Netflix.com
- YouTube.com
- Twitter.com
- WhatsApp.com
Patrząc na miejsce rankingowe TikToka, okazuje się, że jego dominacja nie była wcale jednoznaczna. Okazuje się, że prawdziwy ruch zyskał koło lutego 2021, ale to wcale nie znaczyło, że Google w okresie wakacyjnym nie przebiło się na pierwsze miejsce. Później już tylko hegemonia TikToka.
Co ciekawe, ranking Cloudflare składa się także z kilku kategorii. Wśród nich także ranking serwisów społecznościowych (w których naturalnie wygrywa TikTok), ale także serwisów streamingowych (tutaj w końcu wygrywa Netflix), e-commerce (gdzie rządzi Amazon) czy komunikatorów w których prowadzi WhatsApp.
Pełne wyniki i raport Cloudflare, znajdziecie na ich blogu. Zapraszam do prześledzenia, masa interesujących danych jak wpływa chociażby pandemia na wszystkie statystyki w sieci, kto zyskuje najwięcej, a kto najwięcej traci.