Intranet to wewnętrzna, firmowa sieć, która może spełniać wiele ról – od informowania o wydarzeniach po przechowywanie danych. Zobacz, do czego może służyć intranet i jak go zbudować, korzystając z SharePoint w Microsoft 365.

Jak intranet wpływa na pracę?

Intranet to lustrzane odbicie Internetu – niepubliczna sieć lub platforma, do której dostęp mają tylko określone osoby, np. studenci uczelni czy pracownicy firmy. Najczęściej służy zarządzania przepływami pracy oraz poprawieniu komunikacji między zespołami i ich członkami.

R E K L A M A

Wśród zalet intranetu wymienia się m.in.:

  • Usprawnienie pracy i komunikacji zespołów,
  • Przechowywanie i zarządzanie dostępem do danych,
  • Zwiększenie efektywności działów HR,
  • Wyższe i mierzalne zaangażowanie członków organizacji.

Stworzenie firmowej sieci może wydawać się dużym wyzwaniem, lecz organizacje nie muszą tworzyć własnego intranet, pisząc stronę od zera oraz używając własnych serwerów. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań, które znacznie ułatwiają stworzenie takiej przestrzeni dla firmy. Jednym z nich jest SharePoint Online, dostępny jako część pakietu Microsoft Office 365.

Czym jest Microsoft SharePoint?

Microsoft opisuje SharePoint jako „mobilny, inteligentny intranet”. Zaletą SharePoint, w porównaniu do innych platform, jest nie tylko prostota konfiguracji, ale także pełna integracja z firmowym środowiskiem Microsoft 365.Oznacza to, że konfigurując intranet (niezależnie od jego zastosowania), masz dostęp do wszystkich zasobów firmy.

Kontakty, dane na dyskach OneDrive, uprawnienia dostępu i zarządzania oraz wiele innych, są od razu dostępne w SharePoint. Dzięki temu możesz w dowolnym momencie przejść do konfiguracji stron lub magazynów danych, nie przejmując się np. ustawianiem profili użytkowników czy dodatkowym zakupem miejsca do przechowywania plików.

1 2

Przykłady zastosowania SharePoint w biznesie

Przedsiębiorstwa w każdej branży szukają sposobów na zwiększenie efektywności i komfortu pracy. Jest na to wiele sposobów – jednym z nich jest skuteczne wykorzystywanie środowiska Microsoft 365 oraz dostępnych w nim narzędzi. Zobacz, jak możesz wykorzystać SharePoint w swojej firmie.

Efektywna współpraca w firmie

Praca z dokumentami przez wiele lat potrafiła wywołać niemałe zgrzyty w zespołach. Edytowane dokumenty posiadały wiele wersji, przesyłane były mailami, co po większej liczbie zmian mogło doprowadzić do utracenia kluczowych informacji lub danych. Taki sposób współpracy również może spowodować, że członkowie zespołu nie posiadają bieżącej wersji pliku.

Zespoły, które przetwarzają wiele danych lub wspólnie edytują dokumenty, zyskają na ujednoliceniu przestrzeni pracy. SharePoint jest także zintegrowany z całym środowiskiem Microsoft 365, w tym pocztą Outlook i komunikatorem Teams, dlatego wszystkie dane oraz czynności są ze sobą kompatybilne. Zapewnia to nieprzerwany dostęp do danych i płynną pracę w zespole.

Elastyczne narzędzia dla biura i pracy zdalnej

SharePoint i chmura pakietu Office 365 są odpowiedzią na współczesne wymagania firm, które często borykają się nie tylko z wyzwaniami technologicznymi. Kilka lat spędzonych w pandemii i związane z tym masowe przejścia na tryb pracy zdalnej odmieniły krajobraz wielu branż. Firmy musiały szybko zaadaptować się do nowych warunków, a dziś muszą liczyć się z nowymi wymaganiami pracowników, którzy doceniają możliwość pracy z domu.

SharePoint pozwala na stworzenie jednolitego środowiska dla dokumentów i współpracy, bez względu na to, czy pracownik łączy się z biura, domu czy z telefonu w podróży. Wprowadzenie takiego rozwiązania w Twojej firmie może owocować większym zadowoleniem obecnych pracowników oraz pomóc przy rekrutacji nowych osób.

2 2

Magazyn najważniejszych dokumentów

Dodatkowym zastosowaniem SharePoint, pozytywnie wpływającym na pracę, jest możliwość skonfigurowania magazynu danych. W firmach często zdarza się, że tworzone są dokumenty, które muszą być łatwo i szybko dostępne, np. wzory umów czy zgody na przetwarzanie danych dla klientów.

Każdy członek organizacji Microsoft 365 posiada własny dysk OneDrive, lecz by zadbać o to, że najważniejsze pliki są zawsze pod ręką, możesz stworzyć ogólnodostępny magazyn na platformie SharePoint. Korzystając z ustawień dostępu, wyznaczysz osoby upoważnione do modyfikowania magazynu, pozwalając wszystkim innym członkom organizacji tylko na wyświetlanie lub pobieranie dokumentów.

Firmowy biuletyn informacyjny

Kolejnym zastosowaniem SharePoint może być stworzenie tablicy informacyjnej dla organizacji. Platforma pozwala na utworzenie przestrzeni na wzór bloga, na którym dział HR lub dyrektorzy działów mogą informować o ważnych wydarzeniach jak rekrutacje.

3

Jak wdrożyć SharePoint w swojej firmie?

Platforma SharePoint dostępna jest jako standardowy element wielu wariantów Microsoft 365 i zostaje uruchomiona wraz z licencją pakietu. Jedyne czynność, którą należy wykonać, to skonfigurowanie intranetu, by spełniał wymagania Twojej firmy.

Jeśli chcesz skorzystać z pakietu Microsoft 365 Business z SharePoint, odwiedź home.pl lub skontaktuj się z infolinią pod numerem +48 91 432 55 72.