Elden Ring Patch 1.06:

IFA 2022 RELACJA! Byliśmy na IFA 2022! Zobacz najciekawsze gadżety!

Do świata Elden Ring zawitała nowa aktualizacja o numerze 1.06.

Według wielu jest ona uważana za jedną z najważniejszych od długiego czasu. Poważne osłabienie przedmiotów, które już dawno powinny być osłabione oraz kilka istotnych zmian w rozgrywce wieloosobowej.  Sprawdźmy zatem co ma dla nas FromSoftware.

Oto jakie zmiany zaszły w przypadku broni i czarów:

R E K L A M A
  • Dodano następujące poprawki do Wielkich Mieczy, Zakrzywionych Wielkich Mieczy i Wielkich młotów: Skrócono czas, jaki jest potrzebny na wykonanie uniku po wykonaniu ataku (atak z wyskoku, atak dwoma broniami i ataki z wierzchowca nie są wliczone)
  • Zwiększono prędkość ruchu silnego ataku i szarży (nie obejmuje ataków konnych)
  • Zwiększona prędkość podczas wykonywania kontry po zasłonie.
  • Zwiększono prędkość ataku Wielkich Toporów i skrócono czas potrzebny na to, by wykonanie uniku było możliwe po ataku (atak z wyskoku, atak dwoma broniami i ataki z wierzchowca nie są wliczone)
  • Zwiększona odległość wykonania uniku, gdy gracz ma niski udźwig.
  • Zwiększono hitbox umiejętności broni Zaszyfrowany Miecz – „Niepowstrzymane Ostrze”
  • Zwiększono zasięg pocisku popiołów wojny: „Błyskamienny Pocisk” i „Błyskamienny kamień”, jednocześnie zmniejszając obrażenia i moc ogłuszenia.
  • Zmniejszono dystans, jaki można pokonać oraz liczbę klatek nieśmiertelności podczas używania popiołów wojny: „Krok wasalnego rycerza”, dodając poniższe zmiany:
    – Zmniejszona wydajność przy ciągłym użytkowaniu
    – Zwiększona odległość podróży przy lekkim obciążeniu wyposażenia –
  • Skrócono interwał aktywacji podczas używania umiejętności „Szybki doskok”, zwiększając jej zdolność do okrążania wroga, gdy on namierzony i dodając poniższe zmiany:
    – Zmniejszona wydajność przy ciągłym użytkowaniu
    – Zwiększona odległość podróży przy lekkim obciążeniu wyposażenia
  • Zmniejszono obrażenia i nagromadzenie krwawienia w umiejętności broni Rzeki Krwi, czyli „Układacz Zwłok” po trafieniu atakiem krwi. Po trafieniu ostrzem obrażenia zmniejszają się tylko nieznacznie
  • Zmniejszono zdolność śledzenia celu jeżeli użyte zostaną „Pierwotny Deszcz Gwiazd

Podsumowując te zmiany, można by rzec, że jest to spełnienie marzeń graczy Elden Ringa. W końcu została osłabiona legendarna katana: Rzeki Krwi, która była przez wielu uważana za broń perfekcyjną do przechodzenia gry w jak najłatwiejszy sposób. Z łatwością pokonywała ona wrogów zarówno PvE jak i podczas PvP. 

Oberwało się również sławnej umiejętności: „Krok wasalnego rycerza”, która była używana, aby zwiększyć dystans od przeciwnika bez ponoszenia żadnych kosztów. Powodowało to sytuację, w której podczas pojedynków w rozgrywce wieloosobowej gracze używali jej, aby oddalić się w szybkim tempie od oponenta, aby następnie wyleczyć się i wrócić do walki z pełnym życiem, kiedy to przeciwnik nie miał czasu ani środków na przywrócenie się do poprzedniego stanu. 

Potężnym czarem, który również został osłabiony, okazał się „Pierwotny Deszcz Gwiazd”, który po rzuceniu przyklejał się do przeciwnika, co uniemożliwiało mu jakąkolwiek ucieczkę. Teraz sytuacja uległa nieco zmianie, co powinno dać większą swobodę podczas pojedynków. 

Elden Ring

Zmiany w rozgrywce

Za chwilę przejdziemy do bugów, jakie zostały naprawione oraz drobnych usprawnień, lecz wpierw najbardziej znaczące zmiany w rozgrywce. Dodano funkcję wysyłania znaków przywołania do puli przywołania w wielu obszarach, w tym w bardziej odległych miejscach. Oznacza to, że gracz może teraz wybrać, czy chce zostać przywołany w pobliżu miejsca, w którym używa on znaku, czy też w znacznie dalszych lokacjach. Mimo to wykluczone jest stosowanie tej funkcji w Pałacu Mohgwyna.

To samo tyczy się również PvP. Od teraz możemy wybrać, czy obszar, w jakim chcemy dokonać najazdu, ma być pobliski, czy też mogą być to odległe tereny. 

Od teraz gracze single player mogą wykonać zadania od Varrego Białej Maski znacznie szybciej, niż miało to miejsce w poprzedniej wersji gry. Został, albowiem dodany do gry NPC, którego pokonanie jest zaliczane w ten sam sposób, co pokonanie innego gracza w rozgrywce wieloosobowej. Zatem od teraz możemy dostać się do Pałacu Mohgwynaznacznie szybciej, niż dopiero w końcowej fazie gry mimo braku połączenia z internetem.

Oprócz tego naprawiono sporą ilość błędów. Najbardziej interesujące może okazać się zablokowanie kilku miejsc, do których gracze mieli dostęp poprzez wykorzystywanie terenu w grze. Być może zmniejszy to znacznie ilość AFK farmerów, którzy od pewnego czasu są sporym utrapieniem dla społeczności Elden Ringa. 

Miejmy nadzieję, iż FromSoft nie spocznie na laurach i kolejny patch będzie równie obfity co obecny. Myślę też, iż gracze nie pogardziliby również jakimś DLC, gdyż od premiery tytułu minęło już niecałe 7 miesięcy. 

Reklamy na Disney+ to nie wszystko. Usługę czeka podwyżka cen

Autor: Piotr Rochna

 

Zobacz także

Kinowe premiery – październik 2022: TOP 5 i pełna lista 11 lat temu odszedł Steve Jobs, twórca potęgi Apple