Rozwój każdej firmy wiąże się z kosztami. Zakup drukarki generuje koszt, jednak kupno modelu Canon MAXIFY GX6040 może gwarantować dodatkowo oszczędności. Z nią wydrukujesz materiały reklamowe, a wszystko to bez ponoszenia sporych opłat wynikających z użytkowania typowej drukarki.
Prowadząc firmę, trzeba ponieść pewne koszty, inne wypada, ale są też takie, które są zbędne. Do kosztów, które ponieść trzeba, zaliczamy elementy wyposażenia firmy — komputer, telefon, Internet czy drukarkę.
W przypadku tej ostatniej można rozważyć taką, która pozwoli uniknąć dodatkowych obciążeń finansowych związanych z reklamą. Dzięki Canon MAXIFY GX6040 można drukować niemal wszystko, tak jak w profesjonalnej drukarni. Dodatkowo zrobimy to szybciej i znacznie taniej, niż zamawiając usługi u kogoś innego. Wiele kosztów tym samym staje się zbędnych. Z tego artykułu dowiesz się, co w kwestii materiałów promocyjnych przygotować można samemu, jak się do tego przygotować i co najważniejsze — jakim sprzętem się posłużyć, by miało to ręce i nogi.
Przestań ponosić niepotrzebne koszty i tracić czas
Nieważne, czym się zajmujesz w swojej firmie – jeśli nie poruszasz się w wąskiej grupie specyficznych usług lub produktów, musisz być widoczny. Powinieneś też zwiększać zasięg swojej domeny. Jeśli chcesz to zrobić, już na samym początku sięgniesz pewnie po najprostszą metodę reklamy — czyli druk. Możemy mówić, że to Internet jest głównym medium przekazu. Prawda jest jednak taka, że fizyczne, papierowe wizytówki, foldery, pisma i plakaty nadal istnieją. Sam wciąż ich używam, chociaż poruszam się w całkiem niematerialnej przestrzeni.
Oddając do druku ulotki, katalogi, foldery, czy plakaty zderzysz się z dużymi kosztami. Żeby to dostrzec, trzeba to policzyć. W jednej z najpopularniejszych internetowych drukarni, zamówienie 100 jednostronnych ulotek na zwykłym papierze to koszt około 115 zł. Czas wysyłki to od 2 do 3 dni.
Druk 100 ulotek w podobnym standardzie na własnej drukarce Canon MAXIFY GX6040, to koszt jedynie 5,09 grosza na stronę w kolorze i tylko 2,69 grosza w czerni. Koszt wydruku 100 kolorowych ulotek to więc około 2,90 zł (z wliczonym papierem premium 120 g). W internetowej drukarni im więcej zamawiamy, tym mniej płacimy, ale nawet przy liczbie 5000 sztuk znacznie bardziej opłacalnym jest wydruk w firmie na własnej drukarce. Przy czym jest tu też duże pole do oszczędności, bo kwoty te mówią o druku jednostronnym, kolorowym na dobrym papierze. Koszt czarnobiałej ulotki na papierze eko, będzie tu jeszcze mniejszy. Dopiero rzędy wielkości wyrażane w tysiącach (właściwie to po 5000) sztuk zamówionych w drukarni internetowej zrównają się z tymi na własnym sprzęcie. Zadziwiające, prawda? Do mnie też to nie docierało, dopóki nie policzyłem, jak tani może być druk na drukarkach Canon z systemem atramentu MegaTank. Oczywiście do ceny należy doliczyć trochę własnego czasu, ale efekt otrzymamy i tak szybciej, niż przesyłkę z drukarni. Zresztą Canon ma kilka ciekawych rozwiązań, by przyśpieszyć codzienną pracę.
Canon MAXIFY GX6040
Canon MAXIFY GX6040 to jeden z kilku modeli oferowanych obecnie w serii, które mają pomóc w pracach biurowych, w rozwijającej się firmie. To model atramentowy z systemem MegaTank, który wpływa na ekonomię i szybkość druku.
Dodatkowo sprzęt drukuje obustronnie i ma wbudowany skaner z automatycznym podajnikiem. Oczywiście to drukarka z pełnym wsparciem druku bezprzewodowego, również z chmury. Od mniejszych modeli odróżnia ją szybkość oraz możliwość pracy z pendrivem.
Dokładną specyfikacje Canon MAXIFY GX6040 poznasz tutaj.
Canon MegaTank – łatwa i tania eksploatacja
Canon MegaTank to system, w którym zwykłe wkłady z atramentem zastąpiono systemem dużych wewnętrznych zbiorników, które można łatwo uzupełnić samemu, nie obawiając się o pobrudzenie.
Ma to naprawdę wiele zalet. Drukarki MegaTank są szybsze i dłużej pracują, korzystając z zasobników, które wystarczają na 6000 stron drukowanych w czerni lub nawet 14000 w kolorze. Są też znacznie bardziej opłacalne, o czym sobie już powiedzieliśmy. Koszt butelki z czarnym atramentem o pojemności 170 ml to jedynie 169,99 zł w firmowym sklepie Canon. Z kolei koszt butelki z kolorowym tuszem to 119,99 zł za 125 ml. Ich cena i duża pojemność znacznie minimalizują koszty druku, czyniąc go bardziej opłacalnym (tańszym nawet o 90%)od atramentowej konkurencji, a nawet tej laserowej, co można sprawdzić w kalkulatorze kosztów posiadania.
Duplex, ADF i dwa podajniki papieru
Z tą drukarką każda praca jest przyjemna. Oprócz standardowego skanera do naszej dyspozycji oddano również ADF, czyli automatyczny podajnik dokumentów. Wystarczy włożyć ich plik (do 50 kartek) do górnej tacy, a drukarka sama zajmie się skanowaniem, zwracając nam wielostronicowy dokument elektroniczny. Jest to niesamowicie szybkie rozwiązanie, skanujące 16,9 stron na minutę w kolorze i do 22,2 stron na minutę w czerni.
Urządzenie pozwala na druk z prędkością 15 stron w kolorze (właściwie 15 obrazów na minutę) oraz do 24 stron na minutę (obr./min) w czerni. To umożliwia wykorzystanie jej w charakterze wielkoseryjnej drukarki, która ułatwi wydruk wizytówek, plakatów czy wspomnianych wcześniej ulotek.
Trzeba tu też wspomnieć, że Canon MAXIFY GX6040 drukuje obustronnie, a jej oprogramowanie, pozwala na tworzenie makiet, gdybyśmy chcieli drukować wielostronne foldery w innych formatach niż tylko A4.
Szybkie drukowanie wymaga pojemnego podajnika papieru. W tym wypadku możemy liczyć na kasetę główną mieszczącą 250 arkuszy oraz podajnik górny na dodatkowe 100 kartek. To świetna opcja, gdy drukuje się foldery, których okładka drukowana jest na innym papierze. Nie musimy żonglować rodzajami papieru, każdy ma własny zasobnik, co przyspiesza pracę. W tym miejscu trzeba też wspomnieć, że drukarka pozwala na wydruk również na małych etykietach oraz innych niestandardowych formatach jak koperty czy papier o długości do 1200 mm. Maksymalna gramatura arkusza wynosi 275 g, co stwarza możliwość druku nawet składanych opakowań firmowych.
Drukowanie bezprzewodowe z komputera, tabletu i smartfona
Drukarka ma port LAN i obsłuży wielu użytkowników w sieci. Jest też bezprzewodowa i może pracować w sieci oraz w trybie połączenia bezpośredniego poprzez Wi-Fi i Bluetooth. Obsługiwany jest też AirPrint, którego ja używałem. Sama konfiguracja jest prosta i intuicyjna. Dzięki temu po kilku sekundach mogłem cieszyć się stabilnym połączeniem z moimi urządzeniami.
Canon przygotował tu kilka niespodzianek w formie aplikacji, które ułatwiają eksploatację, druk lub dodają funkcje specjalne jak np. Canon Inkjet Smart Connect na komputery czy Canon PRINT na smartfony.
Canon PosterArtist
Kiedyś tworzenie plakatów, wizytówek czy ulotek zlecało się zewnętrznym firmom. Dziś wiele rzeczy jesteśmy w stanie zrobić sami. To początkowo może przerażać lub wywoływać obawy o czas czy niskiej jakości efekt. Jednak skoro potrafimy tworzyć materiały na potrzeby kont społecznościowych, to poradzimy sobie również z tymi na potrzeby fizycznej, drukowanej reklamy.
W Internecie znajdziesz wiele aplikacji do tworzenia treści — również tych drukowanych. Może miałeś do czynienia z zaawansowanymi programami do składu tekstu lub projektowania, jak np. Canva. Aby wykorzystać pełen potencjał niektórych aplikacji, trzeba płacić za subskrypcję lub licencję.
Canon ma dla nas jednak niespodziankę. Udostępnia wszystkim chętnym bezpłatną aplikację do projektowania, z poziomu przeglądarki. Dzięki niej można stworzyć od zera własny projekt, który przygotujemy do druku lub wykorzystać jeden z setek (jeśli nie tysięcy) szablonów. Dostępne są tu np.: plakaty, zaproszenia, oferty, menu, certyfikaty, dyplomy, długie banery i składane foldery.
Każdy z nich można dowolnie modyfikować lub dodawać do niego nowe elementy. Jest tu też wbudowany katalog z klipartami od Pixaby oraz dodatkowo generator kodów QR.
Jego obsługa jest bajecznie prosta. Gotowe efekty zależą tylko od naszej wyobraźni, ale jak wspominałem, dzięki gotowym szablonom nawet ona nie jest wymagana ;D.
Więcej informacji o Canon PosterArtist znajdziesz w tym artykule. A z aplikacji skorzystamy za pośrednictwem przeglądarki internetowej, klikając tutaj.
Artykuł partnerski, stworzony przy współpracy z zewnętrznym partnerem.