Z całą pewnością firmy potrafią stworzyć nieprawdopodobne technologie. Sprawa wygląda zdecydowanie gorzej z ich nazewnictwem. AMD Fluid Motion Frame jest na to doskonałym przykładem.

Myślę, że w głowach graczy najbardziej znaną technologią wykorzystywaną w grach może być DLSS. Nie oszukujmy się, technika Deep Learning Super Sapling była pod wieloma względami przełomowa. Zwiększenie liczby klatek na sekundę zawsze brzmi dobrze. Potwierdzą to nawet deweloperzy, którzy bardzo chętnie wstawiają ów dobroć w swoich grafikach z wymaganiami swoich produkcji.

//dzisiaj na dailyweb

Jak to powiedział antagonista pewnej bajki: Nareszcie, godny mnie przeciwnik! Do zabawy dołącza kolejna firma, która oferuje wzrost wydajność w naszych ulubionych grach. AMD Fluid Motion Frame działa oczywiście pod pewnymi warunkami, dlatego nie otwierajcie jeszcze szampana i po prostu poczekajcie na dodatkowe informacje. Może i drobnym druczkiem zapisane one nie były, ale są bardzo ważne!  

AMD Fluid Motion Frame – zwiększ wydajność w swoich ulubionych grach! 

Znana firma AMD dorzuca własną technologię do generowania klatek w dowolne grze, która obsługuje DirectX 11 lub 12, aby zwiększyć liczbę klatek na sekundę z procesorami graficznymi Radeon RX 6000, RX 7000 i 700M. Technika AFMF jest dostępna już teraz jako część najnowszego sterownika GPU, który obsługuje także nową technologię AMD Video Upscaling.  

AMD Fluid Motion Frames 1
Źródło: AMD

AMD twierdzi, że nowość ta może zwiększyć liczbę klatek nawet o 97% w niektórych grach (rozdzielczość 1080p i z włączoną technologią FidelityFX Super Resolution 2, w skrócie FSR 2). Warto tutaj podkreślić, iż producent na swojej stronie udostępnił kilka porównań. Widać na nich wyraźnie większą liczbą klatek z tytułową opcją. Mowa tutaj o nowych grach, takich jak Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Baldur’s Gate 3, The Last of Us czy ostatnia odsłona skrytobójcy.  

Natomiast w przypadku rozdzielczości 1440p mowa już o wzroście wydajności “średnio do 103 procent”. Firma przetestowała wszystko na najnowszym procesorze graficznym RX 7600 XT. Według producenta jest to sprzęt, który jest “gotowy do walki w rozdzielczości 1440p”.  

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Warto tutaj podkreślić, że AMD Fluid Motion Frames może powodować dodatkowe opóźnienia w grach (podobnie jak DLSS). Dodatkowo ważna jest jeszcze jedna sprawa. Aby korzystać z nowej technologii, należy grać na pełnym ekranie z wyłączoną funkcją VSYNC. AMD oferuje nakładkę, która informuje o klatkach na sekundę, a funkcję tę można włączać i wyłączać odpowiednią kombinacją (ALT + SHIFT + G). 

Jeśli chcielibyście wypróbować nowość od AMD, zachęcam do odwiedzenia oficjalnej strony producenta, na której dowiecie się więcej informacji. Oczywiście wszystko zostało zaplanowane, ponieważ wczoraj zadebiutowała wspomniana wyżej karta, którą tak miło opisuje firma. Pozostaje tylko czekać na testy!