Najnowsza informacja PKO BP, która została opublikowana na Twitterze, wskazuje jednoznacznie, że bank zamierza wprowadzić Google Pay dla klientów indywidualnych. Ile przyjdzie nam czekać na wdrożenie zmiany?
Google Pay to system płatności spięty w usłudze Google Wallet. Odpowiednik Apple Pay wykorzystywany jest wielu bankach, dzięki czemu klienci mogą w wygodny sposób realizować płatności zbliżeniowe przy użyciu smartfonów wyposażonych w moduł NFC. Niestety, nie dotyczy to klientów PKO BP. Instytucja chętnie współpracuje z Apple Pay, ale ten działa tylko na iPhone’ach i Apple Watchach. Co z użytkownikami Androida? Ci mogą korzystać z BLIK-a lub rozwiązania banku opartego na HCE. To było nie w smak wielu osobom, które posiadają konta we wspomnianym banku. Coś jednak drgnęło, a PKO BP zdecydowało się udostępnić płatności Google Pay dla klientów biznesowych. Nic aż do teraz nie wskazywało, że będzie dotyczyć to również przeciętnego Kowalskiego. To właśnie się zmienia.
PKO BP niebawem udostępni Google Pay dla klientów indywidualnych
Na twitterowym koncie banku pojawił się tweet zawierający interesującą animację. Ujęto w niej hasło „Kiedy Google Pay w PKO Banku Polskim?” oraz kręcącą się ikonę ładowania odpowiedzi. To w sposób jednoznaczny pokazuje, że PKO BP zamierza wprowadzić wspomniany standard płatności również dla klientów indywidualnych. Oczywiście brak jest klarownego komunikatu potwierdzającego plany, natomiast obstawiam, że takowy pojawi się w ciągu najbliższych dni. tweet jest swego rodzaju zwiastunem działań.
— PKO Bank Polski (@PKOBP) September 28, 2022
Zanim jednak Google Pay trafi do PKO BP, użytkownicy muszą ograniczyć się do płatności zbliżeniowych w ramach aplikacji IKO, płatności Apple Pay, płatności Garmin Pay, a także do BLIK-a. Pytanie, jak długo PKO Bank Polski karze czekać klientom na rozszerzenie możliwości popularnej metody płatności? Spora grupa użytkowników smartfonów nie chce korzystać z alternatyw i półśrodków. Google Pay to bez wątpienia jeden z najbardziej pożądanych standardów, a co ważne – jest częścią większego ekosystemu. Dzisiejsi klienci cenią sobie spójność, co widzę również na swoim przykładzie. Przywykłem do komplementarnych rozwiązań i jeśli nie jestem do tego zmuszony, nie „kombinuję” w poszukiwaniu nieco innego podejścia.
Recenzja Motorola edge 30 NEO: prawdziwie kompaktowy smartfon na miarę 2022 roku