Podobno jest wśród naszych czytelników, jest aż dwóch regularnych użytkowników YouTube Stories. Niestety to za mało, by dublować funkcję YouTube. Google postanowiło ubić usługę.

W oficjalnej wiadomości od YouTube można przeczytać o tym, że jest wiele sposobów na tworzenie zdumiewających treści na platformie YouTube. Niestety nie podano przyczyny usunięcia tytułowej usługi, ale domyślamy się, że chodzi o zduplikowane funkcje i brak zainteresowania nią po wprowadzeniu rewelacyjnych YouTube Shorts.

YouTube zniechęca do oglądania na smart TV. Będzie jeszcze tłoczniej w reklamach

YouTube Stories poszły pod nóż

Zacznijmy od najważniejszych informacji. Jeśli jakimś cudem jednak korzystaliście z YouTube Stories, to Wasze relacje, które nadal są dostępne, wygasną od dzisiaj (26 maja 2023) w ciągu 7 dni. Od dziś funkcja tworzenia nowych Stories nie jest tym samym już dostępna.

YouTube Stories to usługa, która zadebiutowała w 2017 roku pod nazwą Reels. Jak łatwo się domyślić, wprowadzenie tej usługi to odpowiedz na ruch Instagrama, który to również ją oferował i również wzorował się na Snapchacie (halo, pamięta mnie ktoś jeszcze?). Chociaż z czasem usługa stawała się lepsza i bardziej kompletna, to na pewno nie przysparzał jej popularności wymóg posiadania 10 000 subskrybentów, aby móc w niej publikować. YouTube Stories to niejedyna wygaszona usługa tego typu, Twitter miał swoje Fleets, które tez szybko pożegnaliśmy.

YouTube Stories

Zamiast Stories, Google zachęca do skorzystania z innych narzędzi do tworzenia treści. Oczywistym wyborem jest tu YouTube Shorts. Te szybkie, lekkie i przyjemne relacje są idealnym uzupełnieniem kanału. Google twierdzi też, że znacznie lepiej konwertuje treści w subskrypcje względem wyłączanego właśnie YouTube Stories.

Z drugiej strony wskazywane są zalety postów Google na YouTube. Wiadomości tekstowe mają również świetny odzew w postaci polubień i komentarzy zarówno od nowych osób, jak i subskrybentów. Dodatkowo pozwalają budować trwałe relacje, między nami i naszymi odbiorcami.  Google stale pracuje nad rozwojem tej funkcji, zwiększając jej możliwości. Jakiś czas temu wprowadzono np. możliwość wygaśnięcia postu po 24 godzinach. Posty pozwalają też stosować inne formy, które pozytywnie wpływają na zaangażowanie naszych odbiorców jak ankiety i quizy czy też wzbogacić treść poprzez naklejki i filtry. Aby używać YouTube Post, konieczne jest posiadanie 500 subskrybentów.

Więcej informacji możecie uzyskać na stronie społeczności YouTube.