Według wewnętrznych danych Google, użytkownicy coraz chętniej oglądają treści bezpośrednio na telewizorach ze smart tv. Spędzamy czas, przeglądając wideo, wyświetlamy je podczas wykonywania innych czynności, a także coraz chętniej oglądamy bezpośrednio na telewizorach.

YouTube idzie teraz kolejny krok dalej i zapowiada nowe formaty reklamowe, które mają „umilać” nam czas, kiedy zatrzymujemy filmik. W skrócie oznacza to jeszcze więcej materiałów sponsorowanych, a także większą motywację do przejścia na YouTube Premium.

YouTube

YouTube wprowadza niepomijalną reklamę na TV

Google zaczyna odcinać kupony od rosnącej popularności YouTube na całym świecie. W pierwszym kroku na fali pandemicznego przerzucania się na regularne oglądanie filmików wprowadzono YouTube Premium. Kolejnym krokiem jest jeszcze mocniejsze monetyzowanie tego trendu, co wiążę się z większą ilością uciążliwych reklam dla użytkownika. Czy lubimy oglądać reklamy? Paradoksalnie niewielu użytkowników się do tego przyzna, głośno deklarując frustrację ilością reklam, ale reklamy wpływają na nasze decyzje mocniej, niż nam się wydaje. Oglądamy treści sponsorowane, później organiczne materiały wideo i chętniej sprawdzamy nazwy marek, które widzieliśmy w reklamie na YouTube.

Google nadążając za trendami w sposobie konsumowania treści, wprowadza nowy typ reklamy 30-sekundowej, która będzie wyświetlana na telewizorach ze smart tv. Ma to być odpowiedzią na rosnące zainteresowanie oglądaniem treści nie tylko na komputerze i w naszych smartfonach. Biorąc pod uwagę fakt, że nie na wszystkich telewizorach było możliwe łatwe pominięcie reklam, wprowadzenie tego formatu zdecydowanie sprawi, że krótkie filmiki wideo będziemy oglądać jeszcze dłużej, przez dodatkowe reklamy.

Nowy typ reklamy w czasie pauzy

Podczas ostatniej konferencji Brandcast 2023, organizowanej przez YouTube, ogłoszono także drugą szokującą nowość. Google zapowiedział wprowadzenie nowego formatu reklamowego, który ma być wyświetlany podczas pauzowania oglądanego filmiku. Co oznacza to w praktyce? Podczas kilkukrotnego zatrzymywania wideo, możemy zobaczyć jeszcze więcej reklam. Jedynym rozwiązaniem, które pozwoli użytkownikowi obejść tę wątpliwą przyjemność, będzie zakup YouTube Premium.

Nowość w YouTube Shorts. Reklamodawcy będą zachwyceni