Wygląda na to, że twórczynie i twórcy na YouTubie będą miały i mieli kolejny temat, który może nie spodobać się algorytmowi.

W najnowszej aktualizacji polityki dotyczącej reklam Google Ads oraz monetyzacji filmów na YouTubie czytamy, że demonetyzowane będą treści, które w jakikolwiek sposób podważają dowiedzione naukowo fakty w temacie kryzysu klimatycznego.

Google nie chce podważania kryzysu klimatycznego

Ma chodzić głównie o określanie kryzysu „nieprawdziwym” czy „scamem”, podważanie długoterminowych trendów ukazujących ocieplenie klimatu, negowanie globalnego ocieplenia oraz udziału ludzkości w zmianach klimatycznych.

W ogłoszeniu Google jednocześnie zapewnia, że każdy przypadek filmu czy reklamy, zawierający treści wymienione w aktualizacji polityki monetyzacji, będzie rozpatrywany dokładnie pod kątem np. kontekstu. Jednocześnie platforma w dalszym ciągu ma dopuszczać treści związane z klimatem, badaniami i publiczną debatą wokół niego.

Google walczy z fake news. Chyba że na nich zarabia, wtedy są ok

Aktualizacja polityki dotyczącej Google Ads i monetyzacji filmów na YouTube to kolejny krok giganta w walce z dezinformacją. Niedawno, bo jeszcze we wrześniu tego roku, YouTube wydał otwartą wojnę antyszczepionkowcom. Od nieco ponad tygodnia filmy na platformie wideo, które szerzą nieprawdę w temacie szczepionek, nie tylko związanych z Covid-19, ale też np. tymi na grypę, są zdejmowane.

Dodatkowo wiele kont znanych antyszczepionkowców zostało zablokowanych. Już w zeszłym roku filmy dotyczące podważania bezpieczeństwa szczepionek na Covid-19 były zdejmowane przez platformę. Facebook wprowadził podobną politykę u siebie w lutym tego roku.

Google faworyzuje swoje reklamy? Komisja Europejska wszczęła dochodzenie


Posłuchaj nas!