Dyrektor naczelny platformy Stadia, Phil Harrison przekazał, że usługa zostanie zamknięta na początku przyszłego roku.

Pamiętacie Google+, Muzykę Play albo YouTube VR? Jeśli tak, to możecie się zastanawiać co te usługi mają wspólnego ze Stadią, więc już spieszę z odpowiedzią – niedługo wszystkie cztery będą tylko elementem historii. Platforma streamingu gier w chmurze zadebiutowała pod koniec 2019 roku i, jak widać po ogłoszonej właśnie decyzji, nie przyjęła się wystarczająco dobrze. Jak poinformował dyrektor naczelny Stadii, Phil Spencer, usługa zostanie zamknięta już za kilka miesięcy.

Google Stadia
fot. Google

Koniec przygody Google Stadia

W specjalnej wiadomości na blogu Google Phil Harrison wytłumaczył powody zamknięcia Stadii i przedstawił dalsze plany Google.

R E K L A M A

„Kilka lat temu uruchomiliśmy również konsumencką usługę gamingową Stadia. I chociaż podejście Stadii do streamingu gier dla konsumentów opierało się na mocnych fundamentach technologicznych, nie zyskała ona oczekiwanej przez nas popularności wśród użytkowników, więc podjęliśmy trudną decyzję o rozpoczęciu likwidacji naszej usługi streamingowej Stadia.”

Od razu pojawia się też kwestia zakupionych dotychczas gier i urządzeń marki Stadia. Ona również została poruszona przez Harrisona:

„Jesteśmy wdzięczni oddanym graczom Stadia, którzy są z nami od samego początku. Zwrócimy pieniądze za wszystkie zakupy sprzętu Stadia dokonane w Google Store, a także wszystkie gry i treści dodatkowe zakupione w sklepie Stadia. Gracze nadal będą mieli dostęp do swojej biblioteki gier i będą mogli grać do 18 stycznia 2023 r., dzięki czemu będą mogli ukończyć ostatnie sesje w grach. Spodziewamy się, że większość zwrotów zostanie zrealizowana do połowy stycznia 2023 r.”

google stadia
fot. Google

Trzeba więc przyznać, że w tym wszystkim Google zachowało się w porządku, a gracze, choć stracą dostęp do gier, to przynajmniej odzyskają wydane pieniądze. Tak czy inaczej, taka decyzja jest dla mnie mocno zaskakująca, bo Stadia to zdecydowanie jedna z największych marek w świecie streamingu gier w chmurze. Wygląda jednak na to, że konkurencja ze strony platform, takich jak Xbox Cloud czy GeForce Now okazała się silniejsza, a na rynku nie ma przecież miejsca dla wszystkich.

Przygoda Google Stadia na rynku zakończy się 18 stycznia 2023 roku po nieco ponad 3 latach od premiery. Choć platforma zostanie niedługo zamknięta, jej technologia ma zostać wykorzystana w ramach innych usług Google jak YouTube i Google Play, czy w nowych projektach z segmentu rozszerzonej rzeczywistości. Większość pracowników Stadii przeniesie się natomiast do innych struktur w firmie. Gigant z Mountain View zapowiada, że możemy spodziewać się kolejnych projektów spod szyldu Google w świecie gamingu. Miejmy nadzieję, że będą one znacznie bardziej udane.

Logitech G Cloud oficjalnie: 7-calowa kieszonsolka do grania w chmurze może zrobić niemałe zamieszanie