Spotify, Tidal i Apple Music są dziś potęgą, ale po wejściu na rynek streamingowy usługi TikTok Music wszystko może się zmienić. Czy dzisiejsi giganci mają się czego obawiać?

Wygląda na to, że niebawem na rynku usług streamingowych pojawi się nowy gracz. Nie będzie to jednak „świeżak” w pełnym tego słowa znaczeniu, lecz firma, która zdobyła serca milionów młodych użytkowników smartfonów. Chodzi bowiem o ByteDance, czyli firmę, która stoi za aplikacją społecznościową TikTok.

R E K L A M A

Czy TikTok Music pozamiata rynek streamingowy?

TikTok to aktualnie najchętniej wykorzystywana przez młodszych internautów aplikacja społecznościowa. Dzieci i młodzież potrzebują czegoś świeższego niż skostniały Facebook, zbyt poważny Twitter oraz Instagram, który ostatnio wygląda jak tablica ogłoszeniowo-promocyjna. Nowy format spodobał się grupie docelowej na tyle, że rozkochali się w nim również marketingowcy oraz poważne marki. Tym samym ByteDance, aktualny właściciel praw do marki TikTok, zyskuje przychylne grono fanów.

TikTok

Budowanie relacji z młodszymi wiekiem użytkownikami to działanie długofalowe, które może przyciągnąć do przyszłych tworów TikToka większą liczbę userów. Tym samym szanse na potencjalny TikTok Music rosną. Czym jest wspomniana usługa? Dziś mówimy jedynie o wniosku dotyczącym rejestracji znaku towarowego w USA. Podobna prośba miała miejsce już wcześniej w Australii. Bez wątpienia, coś jest więc na rzeczy.

Firma może przygotowywać się do debiutu własnej aplikacji do strumieniowania muzyki, która będzie w sposób bezpośredni konkurować z rozwiązaniami, takimi jak Tidal, Spotify czy Apple Music. Brzmi interesująco, choć wielu może obawiać się tego, że walka z gigantami segmentu jest bez szans. Ja patrzę na to nieco pod innym kątem. Pamiętajmy, że TikTok ma bogatą bazę użytkowników. Tak, chodzi o młode wiekiem osoby, które najzwyczajniej w świecie traktują usługę ByteDance jako coś znacznie atrakcyjniejszego od „dawnych mediów społecznościowych”. Przekonanie fanów do nowego dzieła, nie powinno stanowić problemu.

Wszystko tak naprawdę będzie rozbijać się o cenę i katalog. Jeśli kwota za miesięczną subskrypcję będzie atrakcyjna względem konkurencji, a katalog nie będzie świecił pustkami, czuję, że młodsi internauci zaufają usłudze TikTok Music. Ciekawszym pytaniem jest to, czy zdecydują się z nią pozostać. Znalezienie klienta może być bowiem łatwe w realizacji, ale jego utrzymanie na stałe już niekoniecznie.

TikTok zniknie z Google Play i App Store? FCC stawia konkretne żądania i ma ku temu powody