Rosjanie potwierdzili logo sieci restauracji, które mają zastąpić McDonald’s, który zdecydował się opuścić Rosję w marcu bieżącego roku.

Jakiś czas temu pisaliśmy o Wujku Wani, czyli krążącym po Internecie fake newsie, który przekazywał informację, że w miejsce McDonald’s pojawią się lokale z łudząco podobnym do oryginału logo. Była to fałszywa informacja, ale wszystko wskazuje na to, że Rosjanie rzeczywiście wkrótce spróbują podróbek produktów amerykańskiego giganta.

R E K L A M A

Wujek Wania – Rosja i kolejny fake news

Wujek Wania i jego „logo” to kolejny fake news

Nowa sieć – jeszcze bez nazwy

Wszystko za sprawą firmy Sistema PBO, za którą stoi rosyjski biznesmen Aleksander Gowor, będący dotychczas franczyzobiorcą McDonald’s w Rosji. Biznesmen posiadał między innymi 25 restauracji na dalekiej Syberii. Informację przekazał przedstawiciel firmy, za pośrednictwem rosyjskiej agencji informacyjnej Tass.

Według przedstawiciela firmy, znak firmowy będzie przedstawiał główne symbole kojarzące się z poprzednikiem – dwie żółte frytki w i pomarańczowego burgera. Wszystko układa się w literę „M”. Nie poznaliśmy niestety jeszcze nazwy nowej sieci, więc nie wiadomo jak bezczelnie Rosjanie będą kopiować sieć McDonald’s. Na razie, patrząc również na zielone tło, zapowiada się na sporą inspirację pierwowzorem.

Logo jest szeroko komentowane w Internecie. Swoją interpretację, składającą się z frytek i kleksa z ketchupu w kształcie zarysu Łodzi, bądź martwego płodu, zaprezentował łódzki projektant Daniel Gouda Tworski. Internauci dostrzegają też podobieństwo logo do innych znaków, takich jak chociażby Warner Music czy bardziej swojskie Meczyki.pl

Pierwszych 15 nowych lokali sieci ma otworzyć się 12 czerwca w Moskwie i regionie moskiewskim. Ciekaw jestem jak będą one sobie radzić i czy Rosjan będzie stać się w nich stołować, bo wykupione przez chińczyków sklepy firmy LPP, pod nowymi nazwami RE, CR, M i Sin ponoć świecą pustkami.