Nie było to niespodzianką, bo spodziewaliśmy się nowego modelu od dawna, ale wreszcie możemy napisać oficjalnie — nowe Porsche Macan będzie wyłącznie elektryczne. To prawie 650 km i 600 kilometrów zasięgu!

Od ponad roku kolekcjonowaliśmy plotki odnośnie do zmodernizowanego modelu Macan. W ostatnich miesiącach nie był już on dla nas zaskoczeniem. Porsche zdradziło wygląd, widywano testowe modele na drogach. Wiedzieliśmy też, że model będzie wyłącznie elektryczny.

//dzisiaj na dailyweb

Teraz poznajemy wszelkie szczegóły o dostępnych wersjach, specyfikacji i cenie. Dostajemy też paczkę pięknych zdjęć, które podkreślają wyjątkowo udaną linię nadwozia.

Nowe Porsche Macan tylko jako elektryk

Porsche Macan

Najważniejsze jest to, że Porsche Macan dostępne będzie wyłącznie w dwóch elektrycznych wersjach — Macan 4 oraz Macan Turbo. Macan 4 w trybie overboost generuje moc do 300 kW (408 KM), a model Turbo może poszczycić się wynikiem do 470 kW (639 KM). Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi odpowiednio 650 oraz 1130 Nm. „Czwórka” przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s, a Turbo zaledwie w 3,3 s. Ich prędkości maksymalne to odpowiednio 220 oraz 260 km/h.

Zastosowano tutaj nową platformę Premium Platform Electric (PPE) o architekturze 800 V. Akumulatory w podwoziu w obu wersjach mają pojemność brutto 100 kW – z czego dla użytkownika dostępne jest 95 kW. Pozwala to uzyskać zasięg w cyklu mieszanym WLTP do 613 km w przypadku wariantu Macan 4 oraz do 591 km dla Macan Turbo. Porsche ma też nowy system rekuperacyjny, który działa teraz z mocą do 240 kW.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Nowy, bazowy SUV mierzy 4784 mm długości, 1938 mm szerokości i 1622 mm wysokości. W standardzie stoi on na felgach o średnicy do 22 cali. Rozstaw osi zwiększony do 2893 mm – o 86 mm większy niż w poprzedniku – równoważą krótkie nawisy z przodu i z tyłu. Reflektory podzielono na dwie części. Spłaszczone, górne jednostki świetlne z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej są osadzone w błotnikach i akcentują szerokość samochodu. Nieco niżej umieszczono główny moduł oświetlenia z opcjonalną, matrycową technologią LED. Profil formuje typowa boczna linia Porsche – flyline, która tworzy jedną całość z płaską tylną szybą. W połączeniu z bezramkowymi szybami w drzwiach oraz charakterystycznymi bocznymi listwami pozwoliło to uzyskać smukły, sportowy design. Muskularny wygląd tylnej partii nadwozia nadają mocno zaakcentowane błotniki. Napis „PORSCHE” znajduje się teraz pośrodku trójwymiarowego pasa świetlnego.

Porsche Macan

Dzięki wyjątkowym parametrom E-Performance, nowej koncepcji doświadczenia kierowcy – Porsche Driver Experience – oraz zjawiskowemu wzornictwu przenosimy serię modelową Macan na zupełnie nowy poziom – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, z okazji światowej premiery w Singapurze.

Porsche może się pochwalić wieloma znaczącymi zmianami:

  • Aktywna i pasywna aerodynamika zapewniająca większy zasięg.
  • Dwa przedziały bagażowe i większa przestrzeń wewnątrz.
  • Duża moc obliczeniowa i rozbudowana łączność.
  • Po raz pierwszy — skrętna tylna oś i dwuzaworowe amortyzatory.

Porsche Macan

Nowy Macan to nie ostanie elektryczne Porsche, które zobaczymy w ciągu tego roku. Już na wiosnę premierę będzie miała nowa generacja modelu Taycan ze zaktualizowaną, najnowszą platformą PPE. W przypadku tego modelu spodziewamy się genialnych osiągów i znacznie większego zasięgu niż u poprzednika.

– W pełni elektryczny Macan to pierwsze Porsche, które elektryfikujemy w oparciu o ugruntowaną tożsamość produktu – mówi Michael Mauer, wiceprezes firmy i szef Style Porsche.  –Dzięki tożsamości marki nowy Macan jest wyraźnie rozpoznawalny jako członek naszej rodziny produktów. Klasyczne proporcje Porsche zostały tu udoskonalone i optymalnie dostosowane do warunków samochodu elektrycznego. To pozwoliło jeszcze bardziej podkreślić sportowy, nowoczesny i dynamiczny wygląd. Design jasno to pokazuje: nawet w wersji elektrycznej Macan pozostaje samochodem sportowym w swoim segmencie.

Więcej informacje na oficjalnej stronie Porsche Macan.

Cena i dostępność

Od 2014 r. Porsche dostarczyło na całym świecie ponad 800 tysięcy egzemplarzy modelu Macan. Teraz historię sukcesu zaczyna kontynuować w pełni elektryczny następca, który będzie produkowany w fabryce Porsche w Lipsku. I to w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Pierwsze egzemplarze nowego Porsche Macan zostaną dostarczone do klientów w drugiej połowie 2024 r. Ceny rozpoczynają się od 386 tys. zł za Porsche Macan 4 oraz od 526 tys. zł za wariant Macan Turbo. Modele są już dostępne w konfiguratorze Porsche.

Prototypowe, elektryczne Porsche Taycan przyłapane na zdjęciach. Ma moc ponad 1000 KM i znaczek TDI