Meta wyrusza krok dalej w swoim podboju nowych technologii i ogłasza kolejną nowość w postaci interaktywnego awatara, który będzie idealnie odtwarzał ludzkie zachowanie. Idea rodem z metaverse, przeniesiona na Facebooka. Czy pokochamy nową funkcję?
Wojna o metaverse jest coraz bardziej intensywna, ale Meta powoli i mozolnie wychodzi na przód. Ostatnio zaskoczyli użytkowników wprowadzeniem Codex Avatars – realistycznych awatarów, które można stworzyć przy użyciu smartfona. Czy to jest sposób na ratowanie projektu związanego z metaverse? A może kolejna próba pokazania, że jednak metaverse będzie nieodłącznym elementem przyszłości?
Stwórz sobie siebie w wersji Meta
Meta, właściciel Facebooka, wprowadził do swojej oferty kolejną innowacyjną usługę. Tym razem przedstawiciele firmy pokazali światu swoje nowe dzieło Codex Avatars – realistyczne awatary, które można stworzyć za pomocą smartfona. Awatary te są dosyć prawdziwe i ich tworzenie ma być niezwykle proste i dostępne dla każdego, kto posiada konto w serwisie Facebook.
Wystarczy wykonać kilka zdjęć, a system samodzielnie dokona reszty pracy. Codex Avatars to nie tylko zabawa naszym nowym wirtualnym „ja”, ale także ciekawa propozycja dla wielu branż. Zapewne marketerzy już zacierają ręce, myśląc o tym, jak wdrożyć nowe elementy na stałe do swojej strategii marketingowej.
Meta jumps years ahead with lifelike Avatars.
— AI Breakfast (@AiBreakfast) April 29, 2023
LLMs can be trained to speak like you.
Text-to-voice can sound like you.
The Simulation is coming. pic.twitter.com/dcU3KSMiGj
Halo, Panie Mark, co mamy z tym robić?
Nie wiadomo dokładnie co z tym zrobić, ale wygląda na to, że Meta robi wszystko, aby przyciągnąć do siebie ludzi. Trochę zerka na bajery z TikToka, trochę pomysłów z interaktywnym przedstawieniem z Linkedina i na końcu powstaje nowe dzieło w serwisach Meta. W końcu, jak możemy odmówić stworzenia własnego realistycznego awatara, który wygląda jak my? Czy nowa funkcja podzieli losy takich platform jak Clubhouse? Czy przerzucimy się masowo na tworzenie awatarów, aby porzucić je niczym Mastodon? Tak wiele pytań, nadal nie wiadomo do czego ma to służyć.
Może to być część planu Meta związanego z rokiem efektywności. W końcu, jeśli ludzie spędzają czas na tworzeniu swoich własnych awatarów, to pozytywny sygnał dla technologicznego giganta, że pomysł chwycił i tracił na podatny grunt.
Nie wiemy, co dalej przyniesie przyszłość, ale jedno jest pewne – Meta robi wszystko, co w jej mocy, aby przyciągnąć do siebie ludzi. Czy to oznacza, że metavers przetrwa? Nie wiem, ale z całą pewnością nie zaszkodzi stworzyć kilka fajnych awatarów i sprawdzić, co dalej przyniesie przyszłość.
Zaprojektuj sobie metaverse w Adobe