Max oficjalnie w Polsce! Warner Bros wydał dziś komunikat, w którym poinformował o dacie premiery. Wiemy również jakie plany subskrybenckie będą dostępne.

Przy całej mojej niechęci do ruchów Davida Zaslava, to uważam za bibliotekę HBO MAX za wartościową. Dużo klasyki, seriale na wysokim poziomie i dosyć szybka premiera dużych hitów kinowych, szczególnie od Warnera. Z drugiej strony nie można być pewnym, czy film od tego dystrybutora nagle nie zostanie sprzedany konkurencji. Niemniej jednak rebranding z HBO MAX na MAX-a trwa w najlepsze i wyglądałem informacji na temat premiery nowego serwisu w Polsce.

//dzisiaj na dailyweb

Platforma streamingowa już przechodziła zmiany. Pamiętam, kiedy HBO GO w 2022 roku zmieniło się w HBO MAX. W zasadzie główne różnice odczułem pod względem aplikacji, która może nie jest najlepiej działającym narzędziem na rynku, ale porównując z poprzednikiem – to niebo, a ziemia. Teraz na mocy fuzji Warner Bros a Discovery jesteśmy świadkami kolejnej zmiany nazwy. Nie będę już szydził z „kreatywnej” zmiany z HBO MAX na MAX i po prostu obwieszczę – platforma streamingowa już za parę miesięcy trafi do Polski!

MAX w Polsce – kiedy premiera?

MAX

MAX zadebiutuje na polskim rynku w czerwcu. Warner Bros nie podał dokładnej daty premiery, ale patrząc na to, że polski oddział chwali się jeszcze jednym faktem – premierą drugiego sezonu Rodu Smoka to możemy przewidzieć, kiedy nastąpi debiut nowego serwisu. Prequel Gry o Tron z kolejną odsłoną wraca dokładnie 17 czerwca 2024 roku. Opublikowano dziś też pełny zwiastun.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Serwis streamingowy zaoferuje użytkownikom także dostęp do najpopularniejszych kanałów telewizyjnych w różnych kategoriach tematycznych, w tym do kluczowych lokalnych i globalnych stacji newsowych – TVN24 i CNN, ale również sportowych, takich jak Eurosport i naszych lokalnych. Mam tu na myśli TVN. Już pierwsze pozycje, które wcześniej były dostępne na playerze trafiły do HBO MAX, robiąc podwaliny pod bibliotekę MAX-a.

Na platformie będzie można zobaczyć każdy moment najważniejszego wydarzenia sportowego tego roku, czyli Letnich Igrzysk Olimpijskich Paris 2024. Ponadto użytkownicy będą mogli skorzystać z modelu AdLite, czyli pakietu w mniejszej cenie, ale za to z reklamami. Dorota Żurkowska, Senior Group Vice President – Revenue w TVN Warner Bros. Discovery powiedziała na ten temat parę słów:

Wprowadzenie pakietu z reklamami w Max to wyraz naszego zobowiązania do tworzenia innowacji w każdym obszarze działalności, w tym także w zakresie produktu reklamowego. Rozległe doświadczenia związane z Ad Lite wynieśliśmy z Playera, w którym ten model z powodzeniem funkcjonuje od kilku lat. Wprowadzamy nowe rozwiązania technologiczne, które pierwszy raz umożliwią reklamodawcom komunikację przy różnorodnych treściach wysokiej jakości, które nigdy wcześniej nie były dostępne w modelu reklamowym. Kompletny ekosystem streamingowy TVN Warner Bros. Discovery będzie bezprecedensowy na polskim rynku i umożliwi emisję reklam na jeszcze większą skalę przy najlepszym lokalnym i światowym contencie. Z perspektywy naszego produktu reklamowego, jest to kolejna przełomowa innowacja produktowa po wprowadzeniu DAI, Ad_Auction, kanałów nowej generacji FAST i oferty BVOD. Rewolucja na rynku reklamy wideo staje się faktem.

Pakiety MAX-a w Polsce

Warner Bros. Discovery ogłosił również jakie pakiety znajdziemy na MAX-ie. Niestety na razie bez widełek cenowych, ale użytkownicy będą mogli wybrać jeden z trzech, a w zasadzie czterech pakietów:

Pakiet podstawowy:  

  • Cechuje go bardziej przystępna cena, a więc większa dostępność najwyższej jakości treści przy ograniczonej liczbie reklam. Taka usługa znana jest już polskim użytkownikom Playera, który jest lokalnym pionierem w zastosowaniu rozwiązań łączących tańsze subskrypcje z limitowaną liczbą wyświetlanych reklam.
  • Oglądanie seriali, filmów i programów na dwóch obsługiwanych urządzeniach jednocześnie.
  • Jakość Full HD.

Pakiet Standard:  

  • Oglądanie seriali, filmów i programów na dwóch obsługiwanych urządzeniach jednocześnie.
  • Jakość Full HD.
  • Możliwość pobrania do 30 tytułów, aby oglądać je offline.
  • Dostęp do najwyższej jakości biblioteki treści na żądanie bez reklam.

Pakiet Premium:

  • Najlepsze doświadczenie oglądania seriali, filmów i programów.
  • Oglądanie seriali, filmów i programów na czterech obsługiwanych urządzeniach jednocześnie.
  • Jakość Full HD lub 4K, dźwięk Dolby Atmos przy wybranych tytułach.
  • Możliwość pobrania do 100 dostępnych tytułów, aby oglądać je offline.
  • Dostęp do najwyższej jakości biblioteki treści na żądanie bez reklam.

Pakiet dodatkowy „Kanały TV i Sport”:  

  • Dostęp do bogatej biblioteki kanałów na żywo m.in. stacji informacyjnych – TVN24 i CNN, rozrywkowych – TVN, TVN7, dla dzieci – Cartoon Network i Cartoonito, a także sportowych – Eurosport 1 i Eurosport 2 oraz relacji z najważniejszych wydarzeń sportowych, w tym tenisowych Wielkich Szlemów, Pucharu Świata w skokach narciarskich, Speedway Grand Prix, kolarskich wielkich tourów, wyścigu 24h Le Mans i wielu więcej.
  • Dostępny jako dodatek do każdego bazowego pakietu.
  • Oglądanie kanałów telewizyjnych i relacji sportowych na dwóch obsługiwanych urządzeniach jednocześnie (w ramach możliwości pakietu bazowego).

Na części europejskich rynków Max będzie dostępny już 21 maja 2024 roku, ale my musimy poczekać do czerwca 2024 roku. Jestem ciekaw – przede wszystkim funkcjonalności platformy streamingowej oraz cen.

Streaming 2023 w pigułce! Oszczędny David Zaslav, chytry Netflix, ale też start nowych serwisów i usług w Polsce

Kwoty w USA (w zależności od pakietu i opcji z/bez reklam) wahają się między 9,99, a 19,99 dolarów miesięcznie. Obstawiam, że… tanio to już było i HBO może zbliżyć się cenowo do Netflixa. I pytanie – co z Playerem?