League of Legends. Jakie zmiany wnosi Patch 12.14
Do League of Legends zawitał nowy patch określony numerem 12.14. Wprowadza on do gry kilka nowych skinów, drugą część wydarzenia “Star Guardian” oraz kilka zmian w balansie rozgrywki. Sprawdźmy zatem co przygotowało dla nas Riot Games.

Na początek informacja o nowym splicie rankingowym. Trzeci split zacznie się już 29 lipca o godzinie 23:59 czasu lokalnego. Bohaterem tematycznym tego splitu będzie Bel’veth, która została niedawno dodana do gry.
League of Legends: nowości w Patch 12.14
Od 28.07 rozpocznie się również kolejna część obecnie trwającego eventu o tematyce “Star
- Guardian”. Nowe skórki otrzymają zatem następujące postacie:
- Czarodziejka Gwiazd Akali
- Czarodziejka Gwiazd Quinn
- Czarodziejka Gwiazd Rell
- Czarodziejka Gwiazd Taliyah
- Nemezis Gwiazd Morgana
Oraz nowa prestiżowa skórka do Syndry: Czarodziejka Gwiazd Syndra. Pojawi się również nowa zawartość mityczna. Za 40 Mitycznej Esencji będziemy mogli odblokować nową barwę do Jinx wraz z ikoną (osobiście ten wariant kolorystyczny niezwykle przypadł mi do gustu).
Pozostałe nowości w mitycznym sklepie to:
- Pojawienie się Aatroxa Krwawego Księżyca w wersji prestiżowej (150 ME)
- Pojawienie się Malphite’a Mrocznej Gwiazdy w wersji prestiżowej (125 ME)
Obie skórki będą dostępne do patcha 12.16. Oczywiście poprzedni bohaterowie opuszczają sklep wraz z nowymi zmianami.
Zmiany w rozgrywce
Poza naprawą sporej liczby błędów oraz drobnych poprawek otrzymaliśmy również kilka zmian jeżeli chodzi o same postacie.
Zatem bohaterowie, jacy otrzymali buffy to:
- Alistar
- Jarvan IV
- Le Blanc
- Nocturne
- Pantheon
- Teemo
- Varus
Z tej grupy jestem lekko zaskoczony, iż wzmocnienia otrzymali Nocturne oraz Pantheon, gdyż było mi dane zagrać przeciwko nim w poprzednim patchu i nie uważam, aby radzili sobie słabo. Z pewnością jest to dobra informacja dla mainów tych postaci oraz zachęta, aby pozytywnie rozpocząć 3 split.
Nerfy otrzymali:
- Gnar
- Renata
- Seraphine
- Sivir
- Yumi
- Zeri
Tutaj bez większego zaskoczenia. Magiczny kot już od dłuższego czasu spędzał sen z powiek graczom. Oberwało się również Zeri, która ostatnio jest bardzo często grana pod moc umiejętności na środkowej alei.
Kilku herosów otrzymało również drobne modyfikacje. Są nimi:
- Aatrox: Zwiększony przyrost zdrowia.
E: zmniejszone leczenie z efektu biernego na wyższych poziomach.
R: zmniejszone dodatkowe leczenie na wyższych poziomach. - Gangplank: Zmniejszone podstawowe zdrowie i pancerz; zwiększony przyrost zdrowia. Umiejętność bierna: teraz skaluje się z szansą na trafienie krytyczne.
Q: zmniejszone obrażenia podstawowe na niższych poziomach, ale zwiększone na wyższych.
E: osłabione spowolnienie, teraz skaluje się z szansą na trafienie krytyczne; dodatkowe obrażenia fizyczne zmniejszone na niższych poziomach i zwiększone na wyższych; zmniejszone dodatkowe obrażenia trafień krytycznych. - Janna:
E: zwiększona podstawowa wytrzymałość tarczy na wszystkich poziomach, zmniejszone dodatkowe leczenie i moc tarczy.
R: zwiększone leczenie na sekundę na wszystkich poziomach; zwiększone skalowanie z mocą umiejętności. - Kayn: Zwiększony przyrost zdrowia. Umiejętność bierna: zmniejszone leczenie Rhaasta zależne od zadanych obrażeń.
- Wukong: Zwiększona podstawowa regeneracja zdrowia. Umiejętność bierna: zmniejszona regeneracja zdrowia za każdy ładunek.
League of Legends: zmiany systemowe
Oczywiście w nowej odsłonie League of Legends zostały również wprowadzone pewne zmiany pod kątem rozgrywki. Niektóre przedmioty otrzymały zwiększony koszt mimo braku zmian w statystykach. Za jedną z ciekawszych zmian uważam nowości, jakie zostały wprowadzone w przedmiocie “Słoneczna Egida”. Riot skupił się tutaj na tym, aby obrażenia, jakie zadaje przedmiot, były ściśle związane z gromadzeniem zdrowia. Ciekawi mnie, czy wprowadzi to zmiany w obecnej mecie gry, gdyż Egida jest obecnie grana na takich postaciach jak Diana czy chociażby Master Yi. Sam wykorzystywałem jej potencjał podczas rozgrywki Dianą w dżungli i nie ukrywam, jest to niezwykle potężny przedmiot dla wojowników.
Oprócz tego nastąpiła zmiana w przedmiocie, który jest niezbędny podczas rozpoczynania starć na Summoner’s Rift. Mowa tu o podstawowej miksturze zdrowia. Zarówno jej, jak i ciasteczkom (jakie możemy otrzymać z run) oberwało się w kontekście siły leczenia. Wszystko to za sprawą ostatniej zmiany wytrzymałości bohaterów, po której liczba zabójstw w początkowej fazie gry niezwykle zmalała.
Poza niewielkimi nowościami, jakie pojawiły się w runach warto skupić się na czarach przywoływacza. Porażenie zostało lekko znerfione: z 20% do 10% obrażeń celu porażenia. Osłabione zostało również (o ironio) Wyczerpanie: z 40% do 35% obrażeń celu wyczerpania.
Wartość wszystkich smoków została zwiększona o 50%. Jest to spowodowane tym, iż obecnie nasze ukochane gady nie są zbytnio brane pod uwagę we wczesnej fazie gry. Sytuacja zaostrza się dopiero w późniejszych minutach, kiedy to zaczyna się spór o duszę. Riot postanowił to zmienić i w obecnej aktualizacji nadał smokom nowego znaczenia tak, aby dochodziło do częstszych potyczek drużynowych już na samym początku rozgrywki. Podobnych zmian doczekał się również Herold. Proszę zatem graczy dolnej i górnej alei, aby zerkali czasem w stronę dżungli, czy aby wasz dżungler nie potrzebuje pomocy w walce o obiekty, gdyż ich zagarnięcie ma teraz o wiele większy wpływ już od pierwszych minut.
Autor: Piotr Rochna