Trudno o drugą tak wierną swojej identyfikacji firmę jak Johnson & Johnson. Teraz ma się to zmienić, bo  Johnson & Johnson zaprezentowało nowe logo.

Johnson & Johnson to amerykański międzynarodowy koncern farmaceutyczny i kosmetyczny, z siedzibą w New Brunswick, w stanie New Jersey. Jest to największa firma tego typu na świecie pod względem przychodów, wyprzedzając Pfizer i Roche.

Firma została założona w 1886 roku przez trzech braci: Jamesa Wooda Johnsona, Roberta Wooda Johnsona I i Edwarda Meada Johnsona. Początkowo zajmowała się produkcją bandaży, ale szybko rozszerzyła swoją działalność o inne produkty medyczne, kosmetyki i artykuły konsumenckie.

Nowe logo Johnson & Johnson

Działająca w branży farmaceutycznej marka stosowała od 1887 roku znak oparty na podpisie jednego ze swoich założycieli Jamesa Wooda Johnsona. Ten bardzo charakterystyczny podpis znają z pewnością wszyscy, którzy w dzieciństwie zostali oszukani tak, jak nasz redakcyjny kolega Daniel. Szampon od Johnson & Johnson miał bowiem nie szczypać w oczy, a naszego Dancia szczypał!

stare i nowe logo johnson & johnson

Podpis jednego z założycieli zastąpiono nowoczesnym logotypem, który odzwierciedlać ma skupienie Johnson & Johnson na farmaceutykach i urządzeniach medycznych. Nowy znak niestety nie wyróżnia się niczym szczególnym i trudno poza zastosowaną kolorystyką znaleźć tu nawiązanie do poprzednika.

Johnson & Johnson logo na fartuchu

Koncern Johnson & Johnson podzielił się niedawno na dwie firmy – jedną skupiającą się na urządzeniach medycznych i lekach, a drugą na produktach zdrowotnych dla konsumentów, działającą pod marką Kenvue. Oryginalny skrypt, oparty na podpisie współzałożyciela Jamesa Wooda Johnsona, będzie nadal widoczny na produktach konsumenckich, takich jak szampon dla niemowląt od Kenvue.

Ford zmienił swoje logo tak bardzo, że nie zauważysz różnicy

Gdy znikają logotypy z taką historią jak ten Johnson & Johnson, to zawsze jest trochę przykro. Na szczęście logo Johnson’s pozostanie na wybranych produktach, bo to kawał historii designu. A nowe logo Johnson & Johnson? Dla mnie znak do zapomnienia, który z pewnością nie przeżyją następnych 130 lat.