Zwiększenie ruchu w sklepie internetowym to coraz większe wyzwanie. Liczba osób kupujących online cały czas rośnie i rynek sprzedaży online jest naprawdę duży, ale konkurencja nie śpi. Wielu sprzedawców zamyka swoje sklepy stacjonarne i przenosi się do sieci. Sprawdź, jak wypozycjonować swój sklep, by przynosił oczekiwane zyski.

Dlaczego warto pozycjonować e-sklep?

Pozycjonowanie sklepu internetowego wpływa bezpośrednio na ruch na stronie, rozpoznawalność marki i sprzedaż. Pozycjonowanie Magento jest niezwykle ważne. Dzięki niemu nie pozwolisz wyprzedzić się konkurencji, zyskasz nowych klientów, a Twoja marka będzie wzbudzała zaufanie, co jest kluczowe, aby zdobyć lojalność użytkowników i zbudować silną społeczność wokół brandu, która wspiera go, poleca innym oraz kupuje dostępne produkty.

Zalety z pozycjonowania sklepu online:

  • zwiększenie ruchu w witrynie,
  • dotarcie do nowych klientów,
  • zdobycie zaufania konsumentów,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • lepsze wyniki sprzedażowe.

Magento to platforma, która ma dedykowane rozwiązania związane z SEO, tym bardziej warto je wykorzystać, by poprawić funkcjonowanie sklepu i zwiększyć jego zyski. Warto decydując się na konkretną platformę zwrócić uwagę, na to jakie ma funkcjonalności i rozwiązania z zakresu marketingu.

10 sposobów jak przyciągnąć klientów do sklepu online

Pozycjonowanie jest jedną z kilku kwestii, które należy poprawić, by zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Poznaj kilka sposobów na lepsze wyniki Twojego biznesu online.

1. Przyspiesz działanie witryny

Nikt nie chce robić zakupów na stronie, która jest powolna. Po pierwsze klienci nie mają czasu ani cierpliwości do długo ładujących się zdjęć produktowych. Po drugie robiąc zakupy, muszą mieć zaufanie do strony, na której dokonują płatności. W sytuacji, gdy podają swoje dane w formularzu czy numer karty, czują się niepewnie przy długo ładującej się podstronie. Takie opóźnienia czy usterki negatywnie wpływają na cały proces finalizacji zamówienia i zwiększają ilość porzuconych koszyków.

2. Postaw na trafne frazy kluczowe

Zbadanie i optymalizacja słów kluczowych jest bardzo ważne przy pracy nad zwiększeniem ruchu organicznego. Ten pozytywnie wpływa na zaufanie do witryny  i generuje zyski.

3. Prowadź bloga

Prowadzenie odpowiednio zaprojektowanego i zoptymalizowanego bloga firmowego świetnie wpływa właśnie na ruch organiczny. Content marketing to jeden z najlepszych sposobów na zdobycie klienta. Poza tym koszty prowadzenia działań związanych z marketingiem treści są niewielkie w porównaniu z efektami, które przynoszą.

4. Zintegruj sklep z social media

Integracja sklepu z social media bardzo dobrze wspiera działania marketingowe. Zorganizowana społeczność poleca sobie produkty, wystawia recenzje, generuje pozytywny ruch na stronie. Social media to przestrzeń, w której możesz atrakcyjnie prezentować swoją ofertę i stworzyć efektowny wizerunek marce.

5. Unikaj duplikacji treści

Pamiętaj, że duplikacja treści nie dotyczy tylko skopiowanego z innych stron contentu. Często tworzysz duplikację nieświadomie, a ona bardzo negatywnie wpływa na kondycję Twojej witryny. Postaraj się nie powielać tym samych tekstów w opisach produktów i np. na social media. Nie pobieraj opisów ze stron producenta. To bardzo ważne, by Twoje treści były unikalne.

6. Zoptymalizuj obrazy

Zoptymalizuj obrazy pod względem ich rozmiarów i rozdzielczości. Muszą być  odpowiedniej wielkości, nie mogą zajmować dużo miejsca, gdyż spowoduje to obciążenie witryny i długie ładowanie się strony sklepu. Ale pamiętaj, że klient głównie kupuje to, co widzi, więc produkt powinien być przedstawiony w sposób atrakcyjny. Zdjęcie nie może być ani za małe, ani za duże. Strona produktowa powinna przede wszystkim dobrze się prezentować.

7. Angażuj klientów

Zbuduj społeczność, angażuj klientów w różne konkursy, zachęcaj do wystawiania opinii i recenzji. Nic nie działa tak dobrze na potencjalnego klienta, jak faktyczne opinie i polecenia użytkowników.

8. Wykorzystaj dostępne wtyczki

Pozycjonowanie Magento jest ułatwione ze względu na dostępne rozwiązania automatyczne. Koniecznie korzystaj z wtyczek i rozszerzeń, które wspierają marketing i funkcjonowanie Twojego sklepu.

9. Prowadź płatne kampanie reklamowe

Jeśli potrzebujesz szybkiego efektu zainwestuj w kampanie płatne, które na pewno wygenerują ruch na stronie i zwiększą dotarcie do potencjalnego klienta.

10. Zainwestuj w SEO

Takimi kwestiami jak profesjonalne pozycjonowanie Magento czy innej platformy sklepowej zajmują się agencje. Samodzielne działania nie zastąpią zespołu specjalistów, takich jak na przykład w agencji Smartbuzz. Jeśli nie masz czasu i zasobów, część zadań warto zlecić firmie zewnętrznej, która doskonale wie, jak poprawić wyniki sprzedażowe Twojego sklepu.

Która taktyka jest najlepsza dla Twojej firmy?

Przeanalizuj, które działania przyniosą największe zyski w Twojej branży, sprawdź budżet marketingowy i oszacuj, co Ci się najlepiej opłaca. Weź pod uwagę specyfikę grupy docelowej, pamiętaj, że komunikujesz do konkretnych klientów i to co Ciebie prywatnie, by przekonało do zakupu niekoniecznie działa na nich. Na pewno poprawienie wydajności witryny, zadbanie o SEO oraz inwestycja w content marketing oraz social media to działania, które się sprawdzą. Nikt nie chce robić zakupów na powolnej stronie internetowej. Content marketing to działanie, które jest stosunkowo tanie, a wpływa bardzo dobrze na sprzedaż. Social media, nawiązanie relacji z użytkownikami to bardzo dobry kierunek. Nic nie działa tak dobrze jak polecenia i recenzje prywatnych osób. Przeanalizuj dostępne opcje i zainwestuj w konkretne działania marketingowe. Jest naprawdę sporo możliwości na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym.