Pozycjonowanie sklepów internetowych to usługa, która różni się nieco od pozycjonowania stron firmowych.
W obu przypadkach reklama w Internecie musi przyczynić się do realnego wzrostu sprzedaży, ale pozycjonowanie dużych e-sklepów jest często procesem bardziej złożonym i czasochłonnym. Firma zajmująca się reklamą w Google dba o to, aby witryna widniała jak najwyżej w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania i miała zapewniony zwiększony współczynnik konwersji, który w branży e-commerce jest niezwykle ważny. Z tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób agencja SEO wykonuje pozycjonowanie sklepów internetowych.
Pozycjonowanie stron e-commerce – na czym polega?
Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google (SEO – Search Engine Optimization) to działanie, które ma na celu zdobycie satysfakcjonującej pozycji w wynikach wyszukiwania. W związku z tym firma zajmująca się reklamą w Internecie wykonuje działania:
- SEO On Site,
- SEO Off Site.
Techniczna optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe to SEO On Site, a działania, które mają na celu pozyskiwanie wartościowych linków, a także tworzenie i dystrybuowanie treści na zewnątrz to SEO Off Site.
Pozycjonowanie lokalne (Local SEO), czyli nakierowane na lokalnych odbiorców, jest opłacalne jedynie wtedy, gdy sklep internetowy działa również stacjonarnie. Pozycjonowanie strony www polega wtedy między innymi na doborze lokalnych słów kluczowych, takich jak na przykład „komputery Szczecin”, „szewc Warszawa” czy „fryzjer Poznań”.
Pozycjonowanie sklepów internetowych – z jakich etapów się składa?
Na początku agencja zajmująca się reklamą w Google opracowuję strategię. W tym celu poznaje sklep, biznesowe cele, grupę docelową oraz konkurencję. Aby pozycjonowanie sklepu internetowego było skuteczne agencja SEO przeprowadza także audyt SEO, czyli dogłębną analizę oraz ocenę strony e-commerce.
Kolejnym etapem jest dobór słów kluczowych. Bardzo duży wpływ na pozycjonowanie w Google mają kluczowe produkty oraz kategorie w sklepie internetowym. Ważne jest również, jak pozycjonuje sklepy internetowe konkurencja.
Następnie pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga optymalizacji technicznej. W związku z tym specjaliści z agencji SEO dbają o aspekty, takie jak m.in.:
- kod strony,
- treść,
- responsywność (dostosowanie do urządzeń mobilnych),
- wydajność (czas ładowania).
Efekty optymalizacji technicznej sklepów internetowych doceniają zarówno roboty Google, jak i użytkownicy stron e-commerce. Na typ etapie konieczna jest nie tylko wiedza na temat pozycjonowania stron internetowych, ale również umiejętności programistyczne.
Firma zajmująca się reklamą w Internecie może na tym etapie przejść do content marketingu, czyli tworzenia merytorycznych treści, które promują firmę e-commerce. Wartościowy content ma ogromny wpływ na pozycjonowanie stron www, gdyż nie tylko przyciąga uwagę użytkowników, ale również robotów indeksujących.
W dalszej kolejności pozycjonowanie sklepów internetowych opiera się na budowie popularności oraz wizerunku firmy. Tu kluczowe jest pozyskiwanie wartościowych odnośników do strony (tzw. link building).
Pozycjonowanie strony internetowej e-commerce na samym końcu wymaga jeszcze optymalizacji konwersji oraz funkcjonalności. Doświadczeni specjaliści z agencji SEO doskonale wiedzą, jakie czynniki powodują jej wzrost.
Marketing internetowy w e-commerce – co oprócz działań SEO?
Działania SXO, czyli optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe w połączeniu z dbałością o UX – User Experience (doświadczenie użytkownika) doskonale wpływają na konwersję. Budowanie silnej relacji pomiędzy klientem a marką to podstawa w e-commerce.
Bardzo często optymalizacja stron pod internetowe wyszukiwarki to nie jedyny marketing internetowy, który prowadzi agencja SEO dla firm e-commerce. Reklama PPC (Pay Per Click) w połączeniu z działaniami SEO, czyli SEM (Search Engine Marketing) przynosi świetne rezultaty. Zapoznaj się z ofertą firm zajmujących się reklamą w Internecie – Agencji SEO, aby wybrać najlepszych specjalistów i zdecyduj się na pozycjonowanie strony w Google. Niech Twój biznes e-commerce rośnie w siłę.
Sprawdź na www.sempire.pl
undefined
Artykuł sponsorowany, dostarczony przez zewnętrznego partnera.