Przemierzając przepastne hale Messe Berlin, nie sposób było przeoczyć stoiska Electrolux Group, a właściwie jej marki AEG. Co nowego zaprezentowała firma, która rozpoczęła działalność w 1887 roku, właśnie w Berlinie?

AEG jest częścią Grupy Electrolux, przodującego, globalnego producenta urządzeń AGD, która pod takimi markami, jak Electrolux, AEG i Frigidaire, sprzedaje rocznie około 60 milionów produktów gospodarstwa domowego na ponad 120 rynkach. W 2022 r. Grupa Electrolux osiągnęła sprzedaż w wysokości ponad 50 miliardów złotych i zatrudniała 51 000 osób na całym świecie.

Na berlińskich targach IFA 2023 Electrolux Group, pod swoją marką premium AEG, zaprezentowała zasobooszczędną kolekcję produktów AEG EcoLine. AEG EcoLine to najbardziej oszczędne modele firmy, obejmujące wszystkie główne kategorie produktów i mające na celu pomoc konsumentom w zmniejszeniu ich wpływu na klimat, przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższej wydajności urządzeń każdego dnia. O idei kolekcji i produktach znajdujących się w niej, a także o innych nowościach Electroluxa, przygotowanych na targi IFA 2023 posłuchasz w naszej rozmowie z przedstawicielami firmy, którą znajdziesz w dalszej części tekstu.

AEG Ecoline
Kolekcja produktów AEG EcoLine została zaprezentowana imponująco

AEG SaphirMatt ze szkłem odpornym na zarysowania

Na mnie największe wrażenie na stoisku Electrolux Group zrobiła nowa płyta, a właściwie szkło ceramiczne SaphirMatt. Szkło nie rysuje się podczas codziennego użytkowania i ścierania, takiego jak przeciąganie garnków czy patelni po płycie. W rezultacie powstaje na niej do czterech razy mniej zarysowań niż na standardowych płytach ceramicznych i jest dwa razy szybsza w czyszczeniu. Mieliśmy okazję przyjrzeć się demonstracji szkła z bliska i naprawdę robi ono wrażenie.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

W trakcie targów zaprezentowano także nowy, bezprzewodowy odkurzacz AEG 7000, który wykonany jest w 70% z plastiku pochodzącego z recyklingu. W trybie automatycznym może on zaoszczędzić do 47% energii i wydłużyć czas pracy.

Grupa Electrolux bardzo dużą wagę przywiązuje do ekologii. Jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów, gdyż jak wynika z danych globalnego instytutu badań rynkowych GfK, efektywność energetyczna jest głównym powodem, dla którego konsumenci kupują urządzenia AGD (np. w przypadku pralek aż 61% konsumentów w pięciu największych krajach europejskich stwierdziło, że wydajność energetyczna to czynnik decydujący o wyborze następnej pralki w okresie od 2. kwartału 2022 r. do 1. kwartału 2023 r.). Więcej informacji znajdziecie na stronie grupy Electrolux.