Moje relacje z firmami kurierskimi podobne są do nastoletniej wakacyjnej miłości. Zaczęło się wielkim zauroczeniem i miłością od pierwszego wejrzenia, a skończyło niezłym kacem. Dziś zdecydowanie wolę wszelkie twory paczkomatopodobne, ale wiem, że chujo*ość usług kurierskich nie jest jedynie winą osób pracujących w tym zawodzie.

InPost wprowadza darmową dostawę do paczkomatów tego samego dnia

GLS – nowe logo i znak 2021

Nowy znak i identyfikację wizualną zaprezentował GLS – holenderska firma kurierska, która w porównaniu z konkurentami nagrabiła sobie u mnie chyba najmniej. Założona w 1999 roku spółka świadczy usługi kurierskie, logistyczne oraz ekspresowe dla ponad 270 000 klientów w 41 państwach Europy. Firma, będąca częścią grupy Royal Mail, świadczy również usługi w USA dzięki sieci partnerów.

gls nowe logo 2021

Do tej pory GLS reprezentował znak, w którym poza nazwą firmy znajdowała się duża żółta strzałka, dynamicznie wygięta do góry. Zarówno wielkość, jak i kolor strzałki sprawiał, że dominowała ona nad logotypem. Logo nie wyglądało źle, jednak moim zdaniem można było poddać go odświeżeniu, zwłaszcza w warstwie typograficznej.

gls nowe logo 2021

W nowym logo GLS zdecydowanie większą wagę postawiono na nazwę firmy. Strzałka, dominująca w poprzednim znaku, została wkomponowana w literę „G”. Żółty kolor przeniesiono za to do kropki, która, zupełnie niepotrzebnie moim zdaniem, zamyka znak. Całość prezentuje się nieźle, choć ja bym usunął ze znaku kropkę, która wygląda jakby pojawiła się w logo tylko po to, by gdzieś wepchnąć żółty kolor.

Poza logo odświeżono identyfikację wizualną GLS. Zmieniła się kolorystyka i typografia. W identyfikacji pojawiły się kropki symbolizujące punkty, między którymi podróżuje paczka. Tłumaczy to zastosowanie kropki w logo. Odświeżona identyfikacja wizualna marki będzie stopniowo wprowadzana na wszystkich rynkach w Europie i Ameryce Północnej.

nowe logo gls 2021 - wizualizacja

Nowe logo i odświeżona identyfikacja wizualna GLS prezentuje się nieźle. Mnie nie podoba się ograna już do granic możliwości kropka w logotypie, jednak broni ją ciekawe ogranie jej w identyfikacji firmy.

A Wy co sądzicie o odświeżonym wizerunku firmy GLS?

DHL potwierdza: rowery cargo rozwożą paczki w Polsce! Trwają testy w 4 miastach