Jeśli plotki się potwierdzą, to Mark Zuckerberg szykuje się właśnie do rebrandingu Facebooka. Kultowa nazwa miałaby zostać zmieniona, a wszystko za sprawą „metaverse”. Informacje takie pojawiły się w serwisie The Verge, a źródła mają być bezpośrednio związane z Facebookiem.

Zmiana nazwy Facebooka być może zostanie ogłoszona podczas konferencji Connect 28 października, choć możliwe, że nastąpi to jeszcze szybciej. Sugeruje się, że powyższe informacje są wypuszczone celowo, aby przygotować świat na możliwość zmiany, bo jak wiadomo Facebook to gigant globalny.

Facebook – nowa nazwa i metaverse

Jeśli Facebook zmieni nazwę, to faktycznie będzie to jedno z największych wydarzeń w historii internetu. Ostatnio było głośno o Facebooku, ale wszystko za sprawą awarii, która obiegła cały świat. Przez kilka godzin wszystkie serwisy związane z Facebookiem, czyli sam Facebook, WhatsApp, Messenger i Instagram przestały działać. Wiele osób wieszczyło nawet koniec Facebooka, co oczywiście nie miało miejsca. Problem udało się rozwiązać, a przyczyna była teoretycznie mało skomplikowana, ale wywołała tzw. efekt domina, co wiązało się z dostępem do serwerowni. To jednak odchodzi już do historii, a teraz o Facebooku mówić będziemy w innym względzie.

Mark Zuckerberg już kilka miesięcy temu zapowiadał na łamach The Verge:

W ciągu najbliższych kilku lat skutecznie przejdziemy od postrzegania nas jako przede wszystkim firmę zajmującą się mediami społecznościowymi do bycia firmą metaverse.

Metaverse to ambitny projekt Zuckerberga opisujący przyszłość internetu. Według planów młodego biznesmena, Facebook ma stać się wirtualnym światem, a nie tylko portalem społecznościowym. Co to konkretnie oznacza? Na razie nie wiadomo, choć w Facebooku jest już cały dział odpowiedzialny za „metaverse”. Nacisk ma być kładziony na rozwój technologii AR i VR, co wiąże się z zatrudnieniem kilku tysięcy pracowników. Podobno rekrutacje już ruszyły. Zmiana nazwy byłaby przełomowa, bo do tej pory nie mieliśmy do czynienia z takimi sytuacjami u światowych gigantów technologicznych.

Wszystko ma rostrzygnąć się w najbliższych tygodniach, a nawet dniach. Facebook przygotowuje się do ogłoszenia swoich planów, a wydarzenie Connect ma być zwieńczeniem tych projektów i odpaleniem wszelakich działań związanych z rebrandingiem na najbliższe miesiące. Jedno jest pewne – będziemy śledzić to przejście i wszelakie zmiany, bo może to być jedno z najważniejszych wydarzeń współczesnego internetu.