Lider rynku bakali w Polsce – marka Bakalland zyskuje nowe logo wraz z identyfikacją wizualną.
W 1991 roku trzej przyjaciele ze studiów założyli firmę o bardzo adekwatnej do tamtych czasów nazwie Uno Tradex. W 2001 spółka zmieniła nazwę na Bakalland i zadebiutowała na GPW w Warszawie. Nie chodzi tu jednak o bakanie, a bakalie. To właśnie na tym rynku firma działa i chwali się tysiącami zadowolonych klientów i milionami sprzedanych produktów. Teraz, po dziesięciu latach od poprzedniej zmiany, Bakalland zdecydował się na rebranding.
Bakalland – nowe logo
Do tej pory Bakalland reprezentowany był przez szeryfowy logotyp, osadzony na zielonej apli. W wielu miejscach, szczególnie na opakowaniach, zielony kształt zyskiwał także biały obrys. Nad logo widniał claim „wyszukane przyjemności”.
Nowy znak jest zdecydowanie uproszczony, jednak widać w nim nawiązanie do poprzednika. Z logo zniknął claim, a sam kształt, na którym osadzono logotyp, jest teraz prostszy. Skojarzenie z logo prezerwatyw Durex wydaje się tutaj zasadne, choć nie na miejscu. W nowym logo nie znaleziono miejsca dla białego obrysu, pojawiły się za to subtelne przedłużenia liter, nawiązujące do szeryfów, z poprzedniego znaku. Całość moim zdaniem prezentuje się lepiej od poprzednika.
Bakalland – odświeżone opakowania
Rebranding marki Bakalland to nie tylko nowe logo. To także szereg innych zmian w identyfikacji wizualnej marki, która chce zwrócić się ku młodszemu odbiorcy. Prawdopodobnie największa kampania reklamowa w historii marki rusza dzisiaj i obejmuje m.in. reklamę TV, OOH/DOOH, digital, influencer marketing oraz silne działania in-store.
Na nowych opakowaniach uwagę zwraca żywszy niż dotychczas kolor. Pastelowy żółty i cieniowania zostały zastąpione wyrazistym odcieniem żółtego, który wraz z dużymi i smacznymi fotografiami i rzucającą się w oczy typografią (skorzystano z jednego z moich ulubionych krojów pisma – Montserrata w odmianie Extra Bold), sprawia, że całość wygląda z jednej strony czysto i przejrzyście, a z drugiej naprawdę świeżo.
Bakalland rusza dziś z dużą ofensywą reklamową. Nie wiem, w jakim stopniu uda się marce trafić do nowych odbiorców, ale nowy wizerunek marki bardzo mi się spodobał. Uproszczenie logotypu wyszło mu z pewnością na dobre, a nowe opakowania zachęcają, by po nie sięgnąć ze sklepowej półki. A Wy co sądzicie o rebrandingu marki Bakalland?
Marka Żywiec z nową identyfikacją wizualną – popatrz, aby wiedzieć, jak wygląda Twoje piwo