Lider rynku bakali w Polsce – marka Bakalland zyskuje nowe logo wraz z identyfikacją wizualną.

W 1991 roku trzej przyjaciele ze studiów założyli firmę o bardzo adekwatnej do tamtych czasów nazwie Uno Tradex. W 2001 spółka zmieniła nazwę na Bakalland i zadebiutowała na GPW w Warszawie. Nie chodzi tu jednak o bakanie, a bakalie. To właśnie na tym rynku firma działa i chwali się tysiącami zadowolonych klientów i milionami sprzedanych produktów. Teraz, po dziesięciu latach od poprzedniej zmiany, Bakalland zdecydował się na rebranding.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Do tej pory Bakalland reprezentowany był przez szeryfowy logotyp, osadzony na zielonej apli. W wielu miejscach, szczególnie na opakowaniach, zielony kształt zyskiwał także biały obrys. Nad logo widniał claim „wyszukane przyjemności”. 

Nowy znak jest zdecydowanie uproszczony, jednak widać w nim nawiązanie do poprzednika. Z logo zniknął claim, a sam kształt, na którym osadzono logotyp, jest teraz prostszy. Skojarzenie z logo prezerwatyw Durex wydaje się tutaj zasadne, choć nie na miejscu. W nowym logo nie znaleziono miejsca dla białego obrysu, pojawiły się za to subtelne przedłużenia liter, nawiązujące do szeryfów, z poprzedniego znaku. Całość moim zdaniem prezentuje się lepiej od poprzednika. 

bakalland stare i nowe logo

Bakalland – odświeżone opakowania

Rebranding marki Bakalland to nie tylko nowe logo. To także szereg innych zmian w identyfikacji wizualnej marki, która chce zwrócić się ku młodszemu odbiorcy. Prawdopodobnie największa kampania reklamowa w historii marki rusza dzisiaj i obejmuje m.in. reklamę TV, OOH/DOOH,  digital, influencer marketing oraz silne działania in-store.

Na nowych opakowaniach uwagę zwraca żywszy niż dotychczas kolor. Pastelowy żółty i cieniowania zostały zastąpione wyrazistym odcieniem żółtego, który wraz z dużymi i smacznymi fotografiami i rzucającą się w oczy typografią (skorzystano z jednego z moich ulubionych krojów pisma – Montserrata w odmianie Extra Bold), sprawia, że całość wygląda z jednej strony czysto i przejrzyście, a z drugiej naprawdę świeżo. 

nowe opakowanie żurawiny bakalland

Bakalland rusza dziś z dużą ofensywą reklamową. Nie wiem, w jakim stopniu uda się marce trafić do nowych odbiorców, ale nowy wizerunek marki bardzo mi się spodobał. Uproszczenie logotypu wyszło mu z pewnością na dobre, a nowe opakowania zachęcają, by po nie sięgnąć ze sklepowej półki. A Wy co sądzicie o rebrandingu marki Bakalland?

Marka Żywiec z nową identyfikacją wizualną – popatrz, aby wiedzieć, jak wygląda Twoje piwo