Chcieliście poprosić Apple o pomoc techniczną na Twitterze/X? No to się przeliczyliście – firma zaprzestała bowiem odpowiadać na pytania użytkowników.
Było miło, ale się skończyło – Apple nie będzie już udzielało pomocy technicznej swoim klientom w serwisie X/Twitter. Od teraz, gdy poprosicie o pomoc ludzi z konta Apple Support, ci postanowią was odesłać na oficjalną stronę firmy i ich zakładkę pomocy technicznej. I to niezależnie, czy chodzi o iPhone’a, Maca czy iPada.
Jak podaje MacRumors, wysyłane wiadomości są najprawdopodobniej generowane automatycznie. Kiedy redakcja napisała wiadomość przez Twittera, że ma problem z nowym iPhone’em 15, otrzymała informację zwrotną – Wygląda na to, że masz problem ze swoim iPhone’em. Możemy pomóc, ale najlepiej będzie, jeśli przeniesiemy na inny kanał komunikacyjny.
Apple przestaje pomagać użytkownikom Twittera (znanego też jako X)
Praktycznie identyczną wiadomość otrzymało The Verge – ci jednak postanowili spróbować innego sposobu. Napisali bowiem oddzielny post, w którym oznaczyli Apple Support, prosząc profil o pomoc. Przebieg tej interakcji był właściwie taki sam, czyli dziennikarze otrzymali wiadomość automatyczną od reprezentantów giganta z Cupertino, w którym zachęcano ich do odwiedzenia oficjalnej strony firmy, gdzie znaleźć można więcej informacji.
The Verge poprosiło giganta z Cupertino o komentarz w sprawie tej sprawy, ale nie otrzymało od razu odpowiedzi od firmy.
Jeśli ktoś jednak myślał, że to jakaś forma sprzeciwu wobec Elonowi Muskowi i jego platformie, to szybko spieszymy z wyjaśnieniami. Jeszcze w sierpniu 2023 roku wspomniany portal MacRumors informował na swoich łamach, że Apple planowało zwolnić około 150 osób, które zajmowało się wsparciem technicznym na X, YouTubie oraz forach Apple Support Community.
Zmiany miały natomiast wejść w życie 1 października 2023 roku, więc wszystkie poszlaki zaczynają nam się łączyć w całość i po prostu w firmie doszło do „rzezi” osób odpowiedzialnych za pomoc techniczną na różnych platformach.
Kolejną poszlaką w tej całej sprawie (którą również zauważył portal MacRumors) jest również to, że Apple Support zmieniło swój opis na Twitterze/X. Kiedyś mogliśmy przeczytać, że profil „był codziennie gotowy, by odpowiadać na wasze pytania”. Teraz zaś, brzmi bardziej, jak bio jakiegoś średnio popularnego techowego youtubera z 2013 roku:
Jesteśmy tu po to, by dawać wam porady, triki i pomocne informacje, kiedy potrzebujecie ich najbardziej.
Tak jak wspominaliśmy, zmiany objęły również sektor komentarzy pod filmikami firmy na YouTubie, gdzie pomoc techniczna zamilkła na wieki. Na ten moment funkcjonują jeszcze fora, ponieważ firma podobno chce się przestawić na… pomoc telefoniczną i nie powstała jeszcze odpowiednia infrastruktura. Agresywna decyzja w 2023 roku, ale z drugiej strony kim jesteśmy, by ją kwestionować?