Świetna wiadomość dla wszystkich miłośników tworzenia treści wideo. YouTube właśnie ogłosił, że obniża wymagania dla twórców, aby otrzymać możliwość monetyzowania treści w ramach Programu Partnerskiego YouTube. Obecnie poluzowanie restrykcyjnych limitów będzie testowane na terenie USA, natomiast z pewnością, prędzej czy później, dotrze także do twórców z krajów europejskich.
Google właśnie zaskoczył tworów treści video, bardzo pozytywną wiadomością. Już niedługo, każdy twórca YT będzie mógł powalczyć o większe zasięgi, a co za tym idzie szybciej fonetyzować swoje treści. Wszystko to zasługa nowej polityki względem liczby subskrybentów i wymaganej liczby obejrzanych godzin, niezbędnych do otrzymania tytułu partnerskiego na YouTube.
Nowe, niższe limity wymagań dla twórców na YouTube
YouTube właśnie ogłosił nowe warunki kwalifikacji do programu partnerskiego. Od teraz wymaga liczba subskrybentów, publicznych filmików video oraz liczby oglądanych godzin zostały obniżone.
Nowe limity, aby dołączyć do programu partnerskiego YouTube:
- min. 500 subskrybentów
- 3 publiczne wideo w ciągu 90 dni
- 3000 godzin oglądania w ciągu ostatniego roku lub 3 miliony wyświetleń Shorts w ciągu ostatnich 90 dni
Zostań twórca na YT, chociaż nikt nie mówi, że będą z tego miliony
Chyba jednym z największych zaskoczeń twórców treści wideo jest długa i konsekwentna ścieżka, którą trzeba przejść, żeby zacząć zarabiać na swojej twórczości. Google i YouTube cenią twórców, którzy dbają o swoją społeczność, publikują nowe treści i regularnie aktualizują kanał. Biorąc pod uwagę fakt, że na YouTube obecnie znajdziemy absolutnie wszystko, konkurencja jest jednak dosyć solidna. Uczymy się nowych umiejętności, oglądamy filmy rozrywkowe, ćwiczymy, oglądamy recenzję i poszukujemy inspiracji. Obecnie rola YouTube w życiu cyfrowego konsumenta zdecydowanie wykracza daleko poza samo oglądanie przypadkowego wideo.
Jeśli twórcy cyfrowi spełnią nowy próg, mogą ubiegać się o członkostwo w Programie Partnerskim YouTube i uzyskać dostęp do narzędzi monetyzujących treści, takich jak Super Thanks, Super Chat i Super Stickers, czy narzędzi subskrypcji, takich jak członkostwo w kanale, oraz możliwość promowania własnych towarów w Zakupach YouTube.
YouTube wdraża nowe kryteria kwalifikujące twórców w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Tajwanie i Korei Południowej. Później zostanie on wprowadzony w innych krajach, w których ten program jest dostępny.
Żegnamy YouTube Stories. Po usłudze zapłacze wszystkich czterech użytkowników