Moje kilkuletnie Galaxy Buds niestety zaczynają mieć problemy z baterią, a dodatkowo chciałbym coś, co ma aktywną redukcję szumów. Jednymi z potencjalnych wyborów były nowe Galaxy Buds 2 od Samsunga. Niestety, po ostatnich doniesieniach wracam do szukania dalej. Okazuje się, że Galaxy Buds 2, ale także Galaxy Buds Pro mogą powodować infekcje ucha.

Jak donosi Android Central, alarmująca ilość użytkowników, która miała styczność z tymi dwoma modelami słuchawek, miała potem problemy zdrowotne związane z ich użytkowaniem. Sam Samsung nie wydał jeszcze żadnego oświadczenia w tej kwestii. Ponoć pomimo jego braku, koreański producent zwraca poszkodowanym pełny zwrot pieniędzy a w pewnych sprawach nawet pokrywa koszty rachunków medycznych.

Możliwa wada w słuchawkach Samsunga

Na ten moment nie wiadomo co może powodować te problemy. Ale jest to najprawdopodobniej spowodowane zmianą materiałów w tych modelach. Nowsze modele mogą powodować podrażnienia, które mogą być spowodowane przez same kontakty do ładowania Budsów. Styki do ładowania Galaxy Buds Pro zawierają nikiel, który może powodować podrażnienia. Samsung użył także w nowszych słuchawkach materiału nazwanego akrylanem, który może powodować dodatkowe problemy.

Po obecnych działaniach Samsunga można stwierdzić, że wiedzą o obecnych problemach z tymi słuchawkami. Lecz niestety, dopóki nie ma żadnego oficjalnego oświadczenia użytkownicy, którzy mają z nimi problem, muszą najprawdopodobniej przez niepotrzebny, niezbyt komfortowy proces. Aby tego uniknąć, niektórzy zaczęli proponować pozew zbiorowy przeciwko Samsungowi. Proponowany pozew zakłada, że defekt w Galaxy Buds Pro powoduje reakcje alergiczne takie jak “swędzenie, pieczenie, zaczerwienienie, pęcherze, złuszczanie, powstawanie strupów i/albo wyciekanie cieczy z ucha’.

Warto zaznaczyć że nie jest to pierwszy problem z jakim spotyka się Samsung w swoich flagowych słuchawkach bezprzewodowych. Wcześniej, w tym roku XDA donosiło że niektórzy użytkownicy Galaxy Buds Pro mieli problem, który powodował, że po kilku dniach bez używania słuchawek był problem z ich włączeniem. Na szczęście ten problem był łatwy do naprawienia.

Jestem ciekaw, czy Samsung wyda jakiekolwiek oświadczenie odnoszące się do problemu, który istnieje w ich słuchawkach, czy będą woleli to przemilczeć, aby w tle zwracać ludziom pieniądze za produkt, który w ich wypadku spowodował problemy ze zdrowiem.


Autorem artykułu jest Mikołaj Mucha.