Świnka Peppa poszkodowana w związku z sankcjami nałożonymi na Rosję
Okazuje się, że sankcje nałożone na Rosję uderzają także w popularność materiałów tworzonych dla najmłodszych. Zapraszam Was do bardzo interesującego materiału prasowego od marki zajmującej się monitoringiem Internetu – SentiOne.

Polski SentiOne sprawdził, o jakich zabawkach najczęściej rozmawiają internauci.
Najczęściej wymieniane są klocki Lego, których dotyczy ponad 40 proc. wszystkich
dyskusji na temat zabawek w polskim Internecie. Druga pod względem popularności
jest lalka Barbie. O zabawkach najczęściej rozmawiamy na Facebooku i stronach
internetowych, ale widać też ich popularność na TikToku. TVN zyskuje na nim zasięgi
dzięki programowi „Lego Masters”, a kampania lalek L.O.L. z Katarzyną Cichopek
zebrała niemal 700 tys. wyświetleń.
Dzieci w Polsce stanowią niemal 18,5 proc. populacji, jak wynika z danych zebranych
podczas ostatniego spisu powszechnego , a już niedługo będą obchodzić swoje święto. Przy
tej okazji SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z
wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, sprawdziła, o których
markach zabawek i w jakich kontekstach najczęściej rozmawiają polscy internauci. A
rozmawiają często – w ciągu ostatnich 12 miesięcy zabawek dotyczyło ponad 456 tys.
dyskusji w polskim Internecie.
Klocki Lego zdecydowanie najbardziej popularne
Aż 42 proc. wszystkich tych rozmów dotyczyło marki Lego. Najczęściej internauci prosili
o radę, jaki zestaw kupić i dopytywali o liczbę klocków w poszczególnych zestawach w
stosunku do ich ceny. Drugim najczęściej pojawiającym się kontekstem są zbiórki na rzecz
dzieci z Ukrainy i prośby „kupcie zabawki – np. klocki Lego”. W trzeciej kolejności najwięcej
rozmów dotyczy programu „Lego Masters” – emitowanego przez TVN reality show, w którym
pary uczestników rywalizują w układaniu konstrukcji z klocków Lego. Dzięki niemu stacja
TVN skutecznie zwiększa swoje zasięgi na TikToku. O Lego częściej rozmawiają
mężczyźni, chociaż na Facebooku liczba wypowiedzi rozkłada się po równo między
płciami. Stąd też pochodzi większość wzmianek – aż 45,5 proc.
Drugą pod względem popularności zabawką wśród polskich internautów jest lalka Barbie,
której dotyczy ⅓ internetowych dyskusji. Najwięcej rozmów na jej temat toczy się na
Facebooku, a we wrześniu ich liczba na tym portalu wzrosła ponad 5-krotnie. W tym
czasie w sieci pojawiły się informacje o wprowadzeniu na rynek lalek Barbie neutralnych
płciowo. W przeciwieństwie do klocków Lego, w tym wypadku większość osób
wypowiadających się to kobiety. Na trzecim miejscu znalazła się nie konkretna marka,
ale typ zabawki – puzzle.
Zabawki popularne również na TikToku
Facebook i strony internetowe to główne, ale nie jedyne kanały rozmów o zabawkach. Lalki L.O.L. są omawiane przede wszystkim na blogach, często w kontekście promocji. Na uwagę zasługuje też TikTok, na którym często wymieniano zabawkę sensoryczną Pop It – aż 14proc. rozmów na jej temat pochodzi właśnie z tego kanału. Popularność na TikToku zdobyła też kampania lalek L.O.L. z aktorką Katarzyną Cichopek, która zdobiła blisko 700 tys.wyświetleń – mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne.
Największym uznaniem cieszą się lalki Enchantimals – blisko ⅓ wypowiedzi na ich temat
ma pozytywny wydźwięk. Komentujący chwalą ją za wykonanie i cenę oraz zadowolenie,
jakie daje dzieciom. Z kolei najwięcej negatywnie nacechowanych wypowiedzi
odnotowała Świnka Peppa. Co ciekawe, wśród słów często pojawiających się w tymkontekście, znalazły się „Putin”, „sankcje” i „zakaz”. Okazuje się, że rosyjski sąd zezwolił na
nieautoryzowane wykorzystywanie wizerunku popularnej świnki, co, według dziennika Daily
Mail , jest formą odwetu za sankcje nałożone na Rosję przez Wielką Brytanię.
Jak działa monitoring Internetu?
SentiOne już od 10 lat rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji, które rozumieją
ludzkie intencje z trafnością na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im
emocje – radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Każdego dnia gromadzą i
analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media
społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi. Aplikacja SentiOne do monitoringu
Internetu pozwala na sprawdzanie w ramach jednego projektu nieograniczonej liczby słów
kluczowych i dzielenie się wynikami analizy z innymi użytkownikami. Od niedawna dostępna
jest również funkcja analizy TikToka, z którego korzysta już miliard użytkowników
miesięcznie.