Każdy wydawca, każda osoba z własną stroną internetową doskonale zna Google Search Console. To usługa od Google, za pośrednictwem której w dużym skrócie możemy weryfikować potencjalne problemy, które zostały odnalezione przez boty Google. To oczywiście wierzchołek góry lodowej, bo za pośrednictwem GSC mamy bardzo precyzyjne informacje również na temat artykułów, podstron, które generują np. największy ruch.

Osobiście korzystam z tego narzędzia właściwie na co dzień, do weryfikacji, sprawdzania potencjalnych problemów czy chociażby przyspieszania indeksowania stron, na których widoczności w indeksie mi zależy. Google postanowiło nie tylko mi, zrobić niespodziankę i odświeżyć aspekt wizualny całej tej usługi. Zmiany były gruntowne, ale nie dotknęły funkcjonalności, a tylko to jak poszczególne boxy, funkcje się prezentują.

Nowe Google Search Console już jest

new google search console design

Serwis zyskał na lekkości i prezentuje się zdecydowanie lepiej niż w poprzedniej odsłonie, ale nie mam poczucia, żeby ta zmiana była niezbędna. Jak podkreśla Google to nie koniec zmian, kolejne mają się pojawić w nadchodzących miesiącach i mają dotyczyć dostępnych funkcjonalności.

Aktualizacja jest już dostępna i widoczna u każdego.