Minecraft doczekał się oficjalnej premiery aktualizacji 1.18. Na nową wersję gracze musieli poczekać prawie pół roku. Początkowo Caves & Cliffs Update miał być jedną ogromną łatką dla gry, ale ostatecznie twórcy zdecydowali się na podzielenie jej na 2 części.

Minecraft 1.18 już dostępny

„Decyzja o wydaniu Caves & Cliffs w 2 częściach jest skutkiem tego, że podjęliśmy wyzwanie stworzenia najambitniejszej ze wszystkich dotychczasowych aktualizacji, kiedy nasz zespół mierzy się dodatkowo z pracą zdalną. Dajemy im więcej czasu, by mogli dostarczyć zestaw ekscytujących funkcji nie tracąc na jakości, niezawodności i funkcjonalności.”

Pierwsza część została wydana w czerwcu. Skupiono się w niej na nowych mobach, przedmiotach i blokach. Druga jest znacznie bardziej ekscytująca, bo zawiera prezentowany już od dawna nowy system generowania terenu.

R E K L A M A

Ogromne jaskinie i potężne wzniesienia

Minecraftowe światy będą robić teraz znacznie większe wrażenie. Caves & Cliffs znacząco powiększa świat pod względem pionowym. Możemy teraz zejść znacznie niżej i budować wyżej. Głęboko pod ziemią spotkamy ogromne jaskinie, często wypełnione wodą. Nowe struktury będą nawet kilkadziesiąt razy większe od dotychczas znanych z Minecrafta.

Otwiera to przed graczami szereg nowych możliwości, szczególnie w temacie tworzenia imponujących budowli. Oprócz zwiększenia samych rozmiarów, jaskinie będą teraz znacznie bardziej zróżnicowane. Pojawi się w nich roślinność, nowe opuszczone budowle i nieznane dotychczas struktury. Generowane wcześniej jaskinie nie zostały usunięte, jednak są teraz tylko ułamkiem wszystkich możliwych lokacji, które możemy napotkać.

Druga część aktualizacji Caves & Cliffs zmieni także świat na powierzchni. Twórcy wprowadzili do gry znacznie masywniejsze góry. Nowe szczyty robią piorunujące wrażenie i są wręcz imponujące, szczególnie w porównaniu z tymi z poprzednich wersji. Jak jednak podkreśla studio Mojang – w Caves & Cliffs chodzi głównie o zróżnicowanie terenu i urozmaicenie go w jak największym stopniu. Wysokie wzniesienia także będą więc tylko jednym z elementów stosowanych przy generowaniu świata.

Dotychczas wygenerowane tereny zostaną połączone z nowymi w ramach funkcji „world blending”. Ma ona zapewnić płynne przejścia między lokacjami, tworząc naturalnie wyglądającą przestrzeń. Gracze nie mają się więc czego obawiać. Pozostaje tylko otworzyć jeden ze swoich save’ów i odkryć, jak update 1.18 urozmaica stworzone wcześniej światy.