Najnowszy update jest już dostępny dla wszystkich graczy. Minecraft 1.18 to prawdziwy przełom.

Minecraft doczekał się oficjalnej premiery aktualizacji 1.18. Na nową wersję gracze musieli poczekać prawie pół roku. Początkowo Caves & Cliffs Update miał być jedną ogromną łatką dla gry, ale ostatecznie twórcy zdecydowali się na podzielenie jej na 2 części.

Minecraft 1.18 już dostępny

„Decyzja o wydaniu Caves & Cliffs w 2 częściach jest skutkiem tego, że podjęliśmy wyzwanie stworzenia najambitniejszej ze wszystkich dotychczasowych aktualizacji, kiedy nasz zespół mierzy się dodatkowo z pracą zdalną. Dajemy im więcej czasu, by mogli dostarczyć zestaw ekscytujących funkcji nie tracąc na jakości, niezawodności i funkcjonalności.”

Pierwsza część została wydana w czerwcu. Skupiono się w niej na nowych mobach, przedmiotach i blokach. Druga jest znacznie bardziej ekscytująca, bo zawiera prezentowany już od dawna nowy system generowania terenu.

R E K L A M A

Ogromne jaskinie i potężne wzniesienia

Minecraftowe światy będą robić teraz znacznie większe wrażenie. Caves & Cliffs znacząco powiększa świat pod względem pionowym. Możemy teraz zejść znacznie niżej i budować wyżej. Głęboko pod ziemią spotkamy ogromne jaskinie, często wypełnione wodą. Nowe struktury będą nawet kilkadziesiąt razy większe od dotychczas znanych z Minecrafta.

Otwiera to przed graczami szereg nowych możliwości, szczególnie w temacie tworzenia imponujących budowli. Oprócz zwiększenia samych rozmiarów, jaskinie będą teraz znacznie bardziej zróżnicowane. Pojawi się w nich roślinność, nowe opuszczone budowle i nieznane dotychczas struktury. Generowane wcześniej jaskinie nie zostały usunięte, jednak są teraz tylko ułamkiem wszystkich możliwych lokacji, które możemy napotkać.

Druga część aktualizacji Caves & Cliffs zmieni także świat na powierzchni. Twórcy wprowadzili do gry znacznie masywniejsze góry. Nowe szczyty robią piorunujące wrażenie i są wręcz imponujące, szczególnie w porównaniu z tymi z poprzednich wersji. Jak jednak podkreśla studio Mojang – w Caves & Cliffs chodzi głównie o zróżnicowanie terenu i urozmaicenie go w jak największym stopniu. Wysokie wzniesienia także będą więc tylko jednym z elementów stosowanych przy generowaniu świata.

Dotychczas wygenerowane tereny zostaną połączone z nowymi w ramach funkcji „world blending”. Ma ona zapewnić płynne przejścia między lokacjami, tworząc naturalnie wyglądającą przestrzeń. Gracze nie mają się więc czego obawiać. Pozostaje tylko otworzyć jeden ze swoich save’ów i odkryć, jak update 1.18 urozmaica stworzone wcześniej światy.