Wiosna to czas porządków nie tylko w szafach i ogrodach. Na odświeżenie niektórych elementów zdecydował się także Instagram. Rebrandingowi popularnego serwisu społecznościowego przyświecały trzy cele:
- Stworzenie wyraźnej tożsamości za pomocą niestandardowego kroju pisma, inspirowanego założeniami projektowymi Instagrama i zaprojektowanego dla wielu alfabetów;
- Nadanie gradientowi więcej wyrazistości dzięki większej głębi kolorów, zaprojektowanej tak, aby był rozświetlony, a nie jednowymiarowy;
- Stworzenie modułowy branding systemu z wieloma różnorodnymi przykładami aplikacji w wielu typach kanałów.
Nowe logo Instagrama
Nie chciałem pisać nic o nowym logo Instagrama, bo zmiana jest prawie niezauważalna. Wprowadzona w 2016 roku na rynek ikona doczekała się odświeżenia kolorów. Odświeżenie to dobre słowo, bo nowe logo wygląda tak, jakby stare, lekko już zakurzone, przetarto mokrą szmatą. Kolory są trochę bardziej wyraziste i tyle.
Nowy gradient, widoczny w ikonie aplikacji, a także w wielu innych elementach komunikacji wizualnej marki, powstało ponoć dzięki wsparciu innowacyjnego procesu modelingu 3D. Za jego powstanie odpowiedzialny jest projektant Rose Pilkington.
Nowy krój Instagram Sans
Instagram Sans, nowy krój Instagrama, inspirowany jest logo oraz wordmarkiem portalu. Z tych dwóch elementów wywodzą się fikuśnie zaokrąglenie i pętelki w niektórych znakach. To swoiste połączenie kroju bezszeryfowego z elementami fontów typu script jest dość popularne w ostatnich miesiącach.
Projektując nowy font, projektanci z Instagrama współpracowali z ekspertami językowymi z całego świata, aby dostosować krój pisma do globalnych skryptów, w tym arabskiego, tajskiego i japońskiego. Instagram Sans ma bowiem być krojem uniwersalnym, nie tylko jeżeli chodzi o użycie w aplikacji i przekazach marketingowych, ale także jeżeli chodzi o teren, na jakim będzie on udostępniony.
Content First – nowa tożsamość Instagrama
Instagram odświeżył także to, w jaki sposób chce się komunikować z odbiorcami. Marka stawia teraz swoich użytkowników na pierwszym miejscu, co widać po zaprojektowanych layoutach, gdzie centralne miejsce zajmuje właśnie użytkownik.
Layouty stawiają teraz naszą społeczność na czele, z pełnymi obrazami prawdziwych ludzi — odniesieniem do doświadczenia korzystania z Instagrama. Fotografia obejmuje intymny, niedoskonały i relatywny, aby odzwierciedlić pasję i doświadczenia naszej społeczności.
Całość wygląda całkiem nieźle, tylko znając regulamin Instagrama, może się okazać, że twarzą nowego Instagrama okażą się osoby, które wcale tego nie chciały.
Nowa tożsamość wizualna Instagrama prezentuje się całkiem dobrze. Mogę być jednak nieobiektywny, bo bardzo podobają mi się tego typu kroje pisma. Więcej o rebrandingu Instagrama przeczytasz tutaj. Bliżej nowej tożsamości Instagrama możesz się natomiast przyjrzeć tutaj. Daj koniecznie znać, co myślisz o rebrandingu Instagrama.