Za nami pierwszy dzień targów IFA 2022. Było sporo nowości, ale mnie najbardziej w oko wpadł efekt współpracy marek Urbanista i Powerfoyle.
Urbanista to założona w 2010 roku w Sztokholmie w Szwecji firma zajmująca się produkcją i sprzedażą słuchawek i głośników. Jej kolorowe produkty inspirowane są największymi miastami świata. Firma czerpie garściami ze skandynawskiej tradycji wzorniczej. Produkty marki łączą świetny design z całkiem niezłym brzmieniem.
Urbanista x Powerfoyle
Powerfoyle to przełomowa technologia ogniw słonecznych, wynaleziona i wyprodukowana w Szwecji przez firmę Exeger. Technologia ta pozwala na zasilanie urządzeń elektronicznych światłem wewnętrznym i zewnętrznym, w którym żyjemy na co dzień. Exeger współpracuje z wieloma markami przy wprowadzeniu na rynek technologii Powerfoyle. Firma stworzyła między innymi samoładujące słuchawki we współpracy z Adidasem – adidas RPT-02 SOL. Niedawno ogłoszono współpracę także z marką Jays. My mieliśmy okazję na własne oczy zobaczyć efekt współpracy Powerfoyle ze szwedzką marką Urbanista. Efektem tej współpracy są dwa modele słuchawek – Los Angeles i Phoenix.
Urbanista Los Angeles
Słuchawki Los Angeles to pierwsze dziecko Powerfoyle i marki Urbanista. Zadebiutowały one w kwietniu zeszłego roku. Los Angeles to nauszne słuchawki z hybrydową aktywną redukcją szumów. Wbudowane w pałąk ogniwo słoneczne ładuje słuchawki niezależnie czy przebywamy na słońcu, czy w zamkniętym pomieszczeniu. W teorii więc słuchawek nie trzeba ładować. Gdy jednak przydarzy nam się problem, można je oczywiście naładować przez kabel USB typu C. Pełne ładowanie pozwala na 80 godzin słuchania muzyki. Słuchawki wyposażono w Bluetooth 5.0. Są one kompatybilne z Siri i asystentem głosowym Google. Słuchawki nie tylko są bardzo ciekawe technologicznie i świetnie wyglądają, ale również powinny nieźle grać. Zainspirowane kultowym miastem w sercu słonecznej Kalifornii, Los Angeles są dostępne w ekskluzywnych kolorach Midnight Black i Sand Gold wykończonych stylowymi detalami. Słuchawki zdobyły nagrodę Red Dot „Best of the Best”. Ich koszt to około 875 złotych.
Urbanista Phoenix
Phoenix to najnowsze słuchawki od Urbanisty. Wydane na początku sierpnia Phoenix to słuchawki true wireless, jednak nie są to zwykłe słuchawki TW, których tysiące widzieliśmy dzisiaj na terenie berlińskich targów. Urbanista Phoenix, inspirowane zapierającą dech w piersiach pustynną scenerią Arizony, jednego z najbardziej słonecznych miejsc na Ziemi, wykorzystują Powerfoyle firmy Exeger, przełomowy materiał do ogniw słonecznych, który przekształca wszystkie formy światła w czystą, nieskończoną energię. Słuchawki stale się ładują, gdy są przechowywane w etui i wystawione na działanie dowolnej formy światła, niezależnie od tego, czy jest to naturalne światło zewnętrzne, czy sztuczne światło wewnętrzne. Podobnie jak w przypadku poprzednika, możesz użyć aplikacji Urbanista, aby zobaczyć stan ładowania. Dodatkowo słuchawki są zabezpieczone przed wodą zgodnie ze standardem IPX4. Dzięki Bluetooth 5.2 możesz podłączyć je dousznie do wielu urządzeń jednocześnie. Aktywna redukcja szumów zapobiega zagłuszaniu muzyki przez czynniki zewnętrzne. Słuchawki douszne Urbanista powinny trafić na półki sklepowe w czwartym kwartale 2022 roku w cenie 149 euro.
Powerfoyle ma ambicje wpłynięcia na życie miliarda ludzi do 2030 roku. Współpraca z marką Urbanista to zdecydowanie krok w dobrym kierunku. Sam chętnie kupiłbym sobie któreś z nich. Wkrótce na naszym kanale YouTube znajdziecie rozmowę z CEO firmy Exeger – Giovannim Fili.